پاورپوینت آفت سرخرطومی برگ یونجه 21 اسلاید

پاورپوینت آفت سرخرطومی برگ یونجه 21 اسلاید

آفت سرخرطومی برگ یونجه

مقدمه پاورپوینت آفت سرخرطومی برگ یونجه
یکی از آفات مهم برگ یونجه سرخرطومی برگ یونجه است که در اکثر مناطق یونجه کاری کشور شیوع دارد. میزان خسارت سرخرطومی یونجه در ایران دقیقا تعیین نشده . ولی می توان گفت که 60 درصد از خسارت های کلیه آفات یونجه مربوط به سرخرطومی می باشد. زمانی که میزان آلودگی مزارع بالا است مدیریت مبارزه با این آفت در طول سال اهمیت دارد. با توجه به این که در بعضی سالها خسارت سرخرطومی یونجه از نظر اقتصادی مهم نیست. لازم است که زارعین با راهنمایی های مدیریتی و توصیه های عدم استفاده از سموم حشره کش آشنا شوند.

زیست شناسی

حشره کامل این آفت سرخرطومی نسبتا کوچکی است. به طول تقریبا 5 میلیمتر و پهنای 3.5 میلیمتر و رنگ آن از قهوه ای تا خاکستری مایل به سیاه تغییر می کند

چرخه زندگی آفت

سرخرطومی یونجه شامل چهار مرحله تخم لار و شفیره و سوسک بالغ است. زمستان گذرانی این آفت معمولا به شکل حشره کامل در پناهگاه های خارج از مزرعه مانند پرچین ها. مناطق درختکاری شده و یا زیست گاه های محفوظ داخل شکاف ها میباشد. غالب تخم ریزی در بهار و زمانی که سرخرطومی بالغ وارد مزرعه می شود انجام می گیرد.

اما بعضی از تخم ها در پاییز گذاشته می شوند. سرخرطومی های بالغ ماده برای تخمریزی سوراخی را به وسیله جویدن در ساقه یونجه ایجاد میکنند و در داخل آن ۲۵-۲ عدد تخم می گذارند. یک سرخرطومی ماده میتواند در طول دوره زندگی به طور متوسط تعداد۵۰۰ تا ۲۰۰۰ عدد تخم بگذارد. رنگ تخم ها از زرد تا قهوه ای تغییر می کند و وقتی می رسند تیره تر می شوند. مدت زمان لازم برای تفریخ تخم ها ۱۴-۷ روز پس از تخم ریزی به طول می انجامد. اما تخم هایی که در پاییز گذاشته می شوند در بهار سال بعد تفریخ خواهند شد.

فهرست مطالب
مقدمه
زیست شناسی
چرخه زندگی
۴سرخورطومی های بالغ
خسارت
مدیریت تلفیقی آفات
استفاده از واریته مقاوم
مبارزه شیمیائی
نوع حشره کشها
منبع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 21

فرمت فایل: پاورپوینت