پاورپوینت در مورد کاهو

پاورپوینت در مورد کاهو

کاهو Lactuca Sativa
کاهو، یک گونه از خانواده کمپوزیت (Compositeae) با نام علمی “لاکتوکا ساتیوا” است. این گیاه خوراکی امروزی از گونه وحشی به نام “لاکتوکاسکاریولا” منشأ گرفته است که در حال حاضر به عنوان یک علف هرز در مزارع شناخته می‌شود. این نسل وحشی به سادگی با گونه‌هایی که به صورت کشت و تربیت می‌شوند ترکیب می‌شود و برگ‌هایی با کیفیت برای مصرف انسان تولید می‌کند.

انواع کاهو
کاهوی پیچ‌گرد، دارای برگ‌ هایی است که به صورت چگال و فشرده روی یکدیگر قرار می‌گیرند. برگ‌های داخلی این نوع کاهو به رنگ سفید بوده و برگ‌های خارجی آن دارای رنگ سبز می‌باشند. این نوع کاهو یکی از انتخاب‌های برتر برای انتقال به مناطق دور به شمار می‌آید.

کاهوی پیچ معمولی
، به صورت ایستاده رشد می‌کند و ارتفاع بوته معمولاً تا حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر می‌رسد. برگ‌های خارجی این نوع کاهو دارای رنگ سبز و بافت نرمی دارند، در حالی که برگ‌های درونی آن به سمت رنگ سفید مایل می‌شوند و بافتی لطیف و شکننده دارند. کاهوی پیچ معمولی در ایران برای مصارف متنوعی به کار می‌رود و استفاده‌های مختلفی دارد.

فهرست مطالب
دید کلی
انواع کاهو
کاهوی پیچ‌گرد
کاهوی پیچ معمولی
کاهوی پرک یا کاهوی برگ
کاهوی ساقه
آب و هوای مطلوب کاهو
خاک مطلوب کاهو
کود مورد استفاده کاهو
ازدیاد کاهو
بذر کاهو
بیماری های کاهو
علوم مرتبط با کاهو

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 26

فرمت فایل: WORD