پاورپوینت آفات گندم 110 اسلاید

پاورپوینت آفات گندم 110 اسلاید

آفات گندم عبارتند از موجودات زنده‌ای که توانایی تخریب اجزای مختلف گندم مانند برگ‌ها، ساقه‌ها و دانه‌ها را دارند. این آفات با خوردن و تغذیه از گیاه، مشکلات مختلفی ایجاد می‌کنند که به تنزل عملکرد گندم، تلفات اقتصادی برای کشاورزان و کاهش کیفیت محصول منجر می‌شود.

پشه گندم
مشخصات
پرنده‌های شته بی‌بال دارای بدنی دوکی شکل هستند و شاخک‌های آنها روی پایه‌هایی که با دقت مشاهده می‌شوند، قرار دارند. طول شاخک‌ها به نصف طول بدن نمی‌رسد و ابعاد کامل شته حدود 2.2 تا 6.1 میلیمتر است. کورنیکولها به طور خفیفی بروز دارند و باعث تشکیل برجستگی‌های کوچکی می‌شوند. دم پرنده، بلند و مخروطی است و با وجود برامدگی موجود در نیمه هشتمین حلقه پشتی بدن، از نصف رخ به صورت دمی دو قسمتی مشاهده می‌شود.

تغذیه
شته روسی به منظور تغذیه و تولید نسل جدید، در داخل غلاف برگ‌ها یا در مکان‌هایی که در آنها تاشدگی وجود دارد، پناه می‌برد. این پرنده تغذیه و فرایند تولید مثل نیز انجام می‌دهد. باید توجه داشت که خوشه‌ها به خوبی رشد نمی‌کنند و بوته‌ها به تدریج زرد می‌شوند و از بین می‌روند. جمعیت این حشره با افزایش دما و کاهش رطوبت به شدت افزایش می‌یابد.

تولید مثل
این شته در تمام طول سال به صورت زنده زایی تولید مثل می کند.

فهرست مطالب
شته روسی
شته معمولی گندم
شته سبز گندم ویولاف
شته گندم و گلسرخ
شته ذرت
شپشک
سن گندم
سن کوهی
سن کاپوکوریس
سن آئلیا
تریپس گندم
زنبور ساقه خوار غلات
زنبور ساقه خوار گندم
زنبور برگخوارغلات
سوسک برگخوار گندم
سوسک سیاه گندم
سوسک قهوه ای غلات
پروانه ساقه خوار غلات
پروانه خوشه خوار گندم
کنه قهوه ای غلات
مگس گندم

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 110

فرمت فایل: پاورپوینت