پاورپوینت اصول و مبانی تبلیغات

پاورپوینت اصول و مبانی تبلیغات

اصول و مبانی تبلیغات مجموعه‌ای از قواعد و قوانینی است که برای طراحی و اجرای یک برنامه تبلیغاتی موفق ضروری است. این اصول بر اساس دانش‌ های مختلفی مانند روانشناسی، جامعه‌ شناسی، اقتصاد و بازاریابی شکل گرفته‌اند.

مهم‌ترین اصول تبلیغات عبارتند از:

  • شناخت مخاطب: قبل از هر چیز، باید مخاطبان هدف تبلیغات را به خوبی شناخت.
  • تعیین اهداف: اهداف تبلیغات باید مشخص و قابل اندازه‌ گیری باشند.
  • پیام‌ رسانی موثر: پیام تبلیغات باید واضح، مختصر و جذاب باشد.
  • انتخاب رسانه مناسب: رسانه انتخابی باید بتواند پیام تبلیغات را به مخاطبان هدف برساند.

رعایت این اصول و مبانی، به افزایش اثر بخشی تبلیغات و دستیابی به اهداف آن کمک می‌ کند.

حرفه ای های تبلیغات مدرن

آلبرت لاسکر 1880-1952
روزنامه نگار -خبرنگار روزنامه گالستون
نظافتچی در شرکت لرد و توماس به خاطر جبران باخت در قمار
شروع کار به عنوان آگهی نویس و موفقیت در این زمینه
1904 سهام دار لرد و توماس و دیدار با جان ای کندی
لاسکر معتقد بود که تاثیر گذاری تبلیغات وابستگی زیادی به محتوای آن دارد.
مفهوم “آگهی فروشنده”  متقاعد سازی به جای ظواهر گول زننده و شلوغ
استخدام یک مدیر هنری را تا سالهای متمادی نپذیرفت
لاسکر اعتقادی به تحقیقات بازار نداشت
مدیریت تبلیغات حزب جمهوری خواه
لورد و توماس را به  فوت، کن و بلدینگ فروخت
” هیچ تبلیغاتچی در دنیا به جز من وجود ندارد

ویلیام برن باخ 1911-1982

تحصیلات آکادمیک در حوزه زبان، موسیقی و فلسفه
شروع کار در شرکت گری به عنوان تولید کننده محتوا
1947 شروع فعالیت به عنوان مدیر هنری
دلزدگی از فضای خشک و بی روح تبلیغات
تاسیس شرکت DDBدر سال 1949، به کمک مکسول دن و  ادوین دویل
کیفیت ایده خلاق و اجرای عالی آن رمز موفقیت در تبلیغات است
مردم از تبلیغات متنفر نیستند بلکه بی تفاوت هستند.
علاقه ای به تحقیقات بازار نداشت.
نکات آموزنده زندگی، نظم مثال زدنی
شاهکار ها : فولکس واگن و موسسه کرایه اتومبیل آویس
:” من به شما از اینکه تبلیغات را یک علم بحساب آورید، هشدار می دهم.”

ماریان هارپر جونیور1916-1989

شروع فعالیت به عنوان کارآموز در مک کن در بخش مرسولات
هارپر بر این باور بود که برنامه های علمی به درک رفتار انسانها و ایجاد انگیزه در مصرف کنندگان کمک های شایانی می کند.
تبلیغ موفق کاملا وابسته به میزان عکس العمل مردم است.
بنیان گذار انجمن تحقیقات بازاریابی در ایالات متحده
مدیریت بخش تحقیقات بازاریابی
1948 در حالی که او تنها 32 سال داشت به مدیریت مک کن رسید
تاسیس بزرگترین امپراتوری Inter Public Group

ریموند روبیکام1892-1978

شروع فعالیت به عنوان فروشنده دوره گرد
ادامه فعالیت به عنوان نویسنده مستقل و فروشنده خودرو
به او پیشنهاد شد که به شرکت تبلیغاتی برود و او از حرف الف در لیست شروع به تماس با شرکت های تبلیغاتی گرفت
شروع فعالیت تبلیغاتی در شرکت آرمسترانگ به عنوان آگهی نویس
فعالیت در شرکت آیر و سانN. W. Ayer & Son))
درخشش در آگهی های رولز رویس ، استین وی و اسکویئب
تاسیس شرکت یانگ و روبیکام در 30 سالگی
توجه به تحقیقات بازاریابی در آگهی های پستیومPostum))
تحقیقات در زمینه میزان خوانده شدن آگهی ها توسط مشتریان
تاسیس بخش تحقیقات بازار با همکاری دکتر گالوپ
فلسفه تبلیغاتی: کشف حقیقت و ارائه آن به شیوه ای خیال انگیز
بررسی 5000 تبلیغ انجام شده برای یافتن عوامل مشترک در موفق ترین تبلیغات
خرید Tide و تبدیل آن به نشریه پشرو در حوزه تحقیقات بازاریابی

لئو برنت 1891-1971

تحصیل و شروع فعالیت در رشته خبرنگاری
کپی رایتر شرکت کادیلاک
همکاری با شرکت های تبلیغاتی ایروین ویزی Erwin Wasey) ) و “مک کی”McKee))
تاسیس شرکت لئو برنت در سال 1935 در شیکاگو
وظیفه یک تبلیغاتچی کشف درام درونی و سرمایه گذاری کردن بر روی آن
خالق کاراکترهای قدرتمند و ماندگار در صنعت تبلیغات  مانند مرد مارلبرو
برای رسیدن به نتیجه مطلوب در تبلیغات باید خود را در موضوع غرق کرد و سپس تا حد مرگ کار کرد و در نهایت باید به نظرات خود عشق ورزید و از آنها پیروی کرد

راسر ریوز1910-1984

شروع فعالیت به عنوان کارمند بانک و سپس تبلیغاتچی
درخشش در رشته تبلیغ تنها پس از 5 سال حضور 1934
شروع فعالیت و رسیدن به مقام مدیریت در شرکت تد بیسTed Bates) )
ارائه کننده مدل  USP(Unique Selling Proposition) یا پیشنهاد فروش منحصر به فرد
در زمینه ساخت تبلیغات به زیبایی و یا خوش ساخت بودنش اهمیت نمی داد
معرف ترین آگهی آقای ریوز : آگهی شرکت دارویی Anacin
انتخاب آگهی شرکت آناسین به عنوان آزاردهنده ترین تبلیغ از دید مخاطبین

پاورپوینت اصول و مبانی تبلیغات شامل 16 اسلاید و قابل ویرایش می باشد.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 16

فرمت فایل: پاورپوینت