گیاهان آپارتمانی ویژگی ها و شناخت انواع آن

گیاهان آپارتمانی ویژگی ها و شناخت انواع آن

گیاهان آپارتمانی می‌توانند دکوراسیون زیبا و همچنین افزایش کیفیت هوای داخلی منزلتان را فراهم کنند. این گیاهان معمولاً نیاز به نور کم دارند و به راحتی در اتاق‌ها قرار می‌گیرند. از جمله گیاهان آپارتمانی معروف می‌توان به سانسوریوم، پاتوس، ویولت آفریقایی و کاکتوس اشاره کرد. مراقبت از آنها نیز نسبت به گیاهان بزرگتر آسان‌ تر است. برای انتخاب گیاه مناسب باید نیازهای نوری و آبی آنها را در نظر بگیرید. گیاهان آپارتمانی انتخاب عالی برای تزیین و تازه کردن هوای داخل منزل هستند. شما در این مقاله که به صورت پاورپوینت تهیه شده است با ویژگی ها و انواع گیاهان آپارتمانی آشنا خواهید شد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و با دوام

گیاهان آپارتمانی مقاوم، انتخاب‌های عالی برای تزیین داخل فضاهای داخلی هستند. این گونه گیاهان به عنوان یک بخش طبیعی از دکوراسیون داخلی منزل‌ها، آپارتمان‌ها و محیط‌ های کاری، مورد توجه قرار می‌گیرند. یکی از ویژگی‌های برجسته گیاهان آپارتمانی مقاوم، مقاومت آن‌ها در برابر شرایط نوری مختلف است. بسیاری از این گیاهان نیاز کمی به نور دارند و می‌توانند در شرایط نور کم داخل منازل به خوبی رشد کنند.

مراقبت از گیاهان آپارتمانی مقاوم نسبت به بسیاری از گیاهان حساس دیگر بسیار آسانتر است. آبیاری منظم با اندازه‌ی مناسب، تغذیه معمولی و حذف برگ‌های خشک و آسیب‌دیده کافی است تا این گیاهان به خوبی رشد کنند. از جمله معروف‌ ترین گیاهان آپارتمانی مقاوم می‌ توان به زنبق آفریقایی، سانسوریا، و پتوس اشاره کرد که همگی نمادهای زیبایی و انعطاف پذیری در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند.

گیاهان آپارتمانی مقاوم نه تنها زیبایی و تازگی به فضای داخلی می‌ آورند بلکه همچنین از لحاظ زیستی نیز مزایای زیادی دارند. آن‌ها هوای داخلی را تصفیه می‌کنند و از هواي خانه سمی و آلوده عناصر مضر را جذب می‌کنند. از این رو، داشتن گیاهان آپارتمانی مقاوم نه تنها به سلامتی ذهنی و جسمی ما کمک می‌کند بلکه به بهبود کیفیت هوای داخلی نیز کمک می‌کند.

گل آگلونما

آگلونما، یک گیاه آپارتمانی با ویژگی‌های خاص است. این گیاه نیاز کمی به آب دارد و نیاز به نور مستقیم ندارد. در تابستان، به دو بار غبارپاشی در هفته نیاز دارد تا رطوبت مورد نیاز را تأمین کنید. تکثیر آگلونما به وسیلهٔ جوانه‌هایی که در بهار از خاک بیرون می‌آیند، انجام می‌شود.

گیاه آگلونما

گل آزالیا

آزالیا گیاهی زینتی خوش‌رنگ و جذاب است که نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. برای آبیاری مناسب، بهتر است گلدان آزالیا را در تشتک آب ولرم قرار داده و به مدت 15 دقیقه آبیاری کنید. این گیاه به نور فراوان علاقه دارد، اما از اشعه مستقیم خورشید بیزار است، بنابراین بهتر است در مکانی با نور غیر مستقیم قرار دهید. رطوبت نیز برای آزالیا بسیار مهم است، بنابراین در طول سال به طور روزانه به غبارپاشی اختصاصی نیاز دارد. برای تکثیر آزالیا، می‌توانید از ریشه دار نمودن قلمه چوبی آن استفاده کنید.

نگهداری گل آزالیا در منزل

گیاه آنتریوم

آنتریوم، یک گیاه زینتی زیباست، اما نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. این گیاه از تابش مستقیم اشعه‌های خورشید رنج می‌برد و بنابراین بهتر است در محیطی با نور غیرمستقیم قرار داده شود. آبیاری نیز نیاز به آبیاری زیاد دارد تا خاک همیشه مرطوب باشد. در فصل بهار و تابستان، روزانه باید آن را با غبار پاشی کرد تا رطوبت محیط را افزایش دهید، اما در زمستان، هفته‌ای دو بار آبیاری کافی است. برای تکثیر آنتریوم، می‌توانید از طریق کاشت بذرها یا تقسیم بوته به تعداد بیشتری از این گیاه‌های زیبا برای خانه‌تان داشته باشید.

گل آنتوریوم

گیاه برگ انجیری

برگ انجیری نیازمند مراقبت‌های خاصی است. برای آبیاری مناسب، در تابستان باید هفته‌ای یکبار و در زمستان هر دو هفته یک بار آبیاری کنید تا خاک همیشه مرطوب باقی بماند. این گیاه نیاز به نور نیمه‌آفتاب دارد، بنابراین بهتر است در مکانی با نور مناسب ولی از تابش مستقیم خورشید قرار گیرد. برای تکثیر برگ انجیری، می‌توانید قلمه‌ای از ساقه دارای 3 گره در بهار برداشت کنید و آن را کاشت کنید. همچنین، در فصل تابستان هفته‌ای 2 تا 3 بار آبیاری انجام دهید و در زمستان هر هفته یک بار تا رطوبت مناسب را حفظ کنید تا بهترین شرایط رشد برای این گیاه فراهم شود.

نگهداری گل برگ انجیری در آپارتمان

گل فیلودندرون

فیلودندرون گیاهی زینتی زیباست که نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. برای نورپذیری مناسب، بهتر است این گیاه را در مکانی با نور ملایم قرار دهید تا از نور مستقیم خورشید محافظت شود. در مورد آبیاری، در تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان هفته‌ای یک بار آبیاری کافی است تا خاک مرطوب باقی بماند. رطوبت هوا نیز اهمیت دارد؛ این گیاه در تمام فصول سال نیاز به غبارپاشی دو بار در هفته دارد تا رطوبت مناسب را حفظ کند. برای تکثیر فیلودندرون می‌توانید از بذرها یا قلمه‌های این گیاه استفاده کنید تا نسل جدیدی از این گیاه زینتی را پرورش دهید.

گیاه فیلودندرون

بگونیا

بگونیا، یک گیاه زینتی خوش‌رنگ و پرطراوت است که مراقبت‌های نسبتاً آسانی نیاز دارد. برای نورپذیری مناسب، بهتر است این گیاه را در نزدیکی پنجره قرار داده تا از نور طبیعی کنار پنجره بهره‌برداری کند. در مورد آبیاری، در تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان هر 10 روز یک بار آبیاری کافی است تا خاک به طور منظم مرطوب شود. بگونیا نیاز به غبارپاشی ندارد، اما برگ‌های آلت‌رده‌اش را با یک برس نرم و مناسب تمیز کردند، از نگهداری و تازه نگه‌داری زیبایی این گیاه حفاظت می‌کند. برای تکثیر بگونیا، می‌توانید از تقسیم بوته یا قلمه‌ها استفاده کنید و توجه داشته باشید که این گیاه به گلدان‌های بزرگتر ترجیح می‌دهد تا به رشد بهتر و فضای بیشتر دسترسی داشته باشد.

گیاه بگونیا

گیاه بنفشه افریقایی

بنفشه افریقایی گیاه زینتی زیباست که نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. در زمستان، این گیاه می‌تواند تابش آفتاب را تحمل کند، اما در تابستان نیاز به نور کامل دارد. در مورد آبیاری، رفتار مشابه آزاله داشته و نیاز به آبیاری منظم با خاک مرطوب دارد. بنفشه افریقایی نیاز به غبارپاشی ندارد، اما می‌توانید برای حفظ تمیزی برگ‌ها از طریق شستشو با آب خنک کمک کنید. برای تکثیر این گیاه می‌توانید از تقسیم بوته، کاشت بذر یا گرفتن قلمه برگ در بهار استفاده کنید. نیز بهتر است هر دو سال یک بار گلدان بنفشه افریقایی را تعویض کنید تا رشد بهتری داشته باشد و بهترین شرایط را برای آن ایجاد کنید.

نگهداری گل بنفشه افریقایی در منزل

گل پپرومیا

پپرومیا گیاهی زینتی است که نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. برای نورپذیری مناسب، بهتر است این گیاه را در مکانی با نور نیمه‌سایه قرار دهید تا از تابش مستقیم خورشید محافظت شود. در مورد آبیاری، باید به میزان آبی کمتری نسبت به بسیاری از گیاهان نیاز دارد. در تابستان هر 10 روز یکبار و در زمستان هر 3 هفته یکبار آبیاری کافی است تا خاک به خوبی مرطوب بماند.

گل پپرومیا

پپرومیا نیاز به رطوبت هوا دارد و در تابستان هفته‌ای 2 بار و در زمستان هر هفته یک بار باید به طریق غبارپاشی رطوبت مناسب را حفظ کرد. برای تکثیر این گیاه می‌توانید از گرفتن قلمه برگ یا ساقه در بهار استفاده کنید. همچنین، پپرومیا ترجیح می‌دهد در گلدان‌های کوچکتر نسبت به گلدان‌های بزرگتر زندگی کند و بهتر است هر 3 سال یک بار گلدان آن را تعویض کنید تا به رشد و توسعه مناسب دست یابد.

گیاه پتوس ابلق

پتوس ابلق یک گیاه زینتی زیبا و محبوب است که برای نگهداری موفق نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. برای نورپذیری مناسب، این گیاه نیاز به نور متوسط دارد و می‌تواند از نیمه سایه نیز بهره‌برداری کند. در مورد آبیاری، نیاز به میزان آبی متوسط دارد.

گیاه پتوس ابلق

در فصل تابستان معمولاً هر 4 تا 5 روز یکبار و در زمستان هر 7 تا 8 روز یکبار آبیاری کافی است. رطوبت هوا نیز در مراقبت از پتوس ابلق مهم است. در زمستان، باید هفته‌ای 2 تا 3 بار غبارپاشی کرد و در تابستان نیز هفته‌ای 2 بار این عمل را انجام داد. برای تکثیر این گیاه، می‌توانید از ریشه‌دار نمودن قلمه‌های ساقه در بهار و تابستان استفاده کنید. همچنین، پتوس ابلق ترجیح می‌دهد در گلدان‌های بزرگتر کشت شود تا به رشد بهتر و اندازه مناسب دست یابد.

گیاه پیله آ

گیاه پیله آ یک نوع گیاه زینتی زیباست که برای رشد موفق نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. برای نورپذیری بهتر، این گیاه به نور پنجره‌های آفتاب‌گیر و در جهت جنوبی نیاز دارد تا از تابش مستقیم خورشید بهره‌برداری کند. در مورد آبیاری، پیله آ نیاز به آبیاری زیاد دارد.

گل پیله آ

در فصل تابستان معمولاً هر 2 تا 3 روز یکبار و در زمستان هر هفته یکبار آبیاری کافی است تا خاک همیشه مرطوب باشد. همچنین، برای حفظ رطوبت هوا در تابستان بهتر است هر روز گیاه را آب‌پاشی کرده و در زمستان هفته‌ای یک بار غبارپاشی کنید. برای تکثیر پیله آ می‌توانید اواخر زمستان یا اوایل بهار از قلمه ساقه استفاده کنید یا بوته را در بهار تقسیم کنید تا نسل جدیدی از این گیاه زینتی را پرورش دهید.

فهرست مطالب
آگلونما
آزالیا
آنتریوم
برگ انجیری
فیلودندرون
فیلودندرون قلبی
بگونیا
بنفشه افریقایی
پپرومیا
پتوس ابلق
پیله آ
ای  دراسنا بلالی یا نقره
دراسنا
برگ بیدی
دیفن باخیا
سانسوریا
عبایی
فیکوس
کاج مطبق
کردیلین
لیندا
یوکا
حسن یوسف
شمعدانی
سینگونیوم
شفلرا
پاندانوس

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 40

فرمت فایل: پاورپوینت