پاورپوینت وظایف مدیر

پاورپوینت وظایف مدیر

مقدمه
در محیط کسب و کار، برنامه‌ ریزی و مدیریت اهداف ابزارهایی حیاتی هستند که به مدیران کمک می‌کنند تا موفقیت را به‌ دست آورند. در این پاورپوینت به بررسی وظایف مدیر با تأکید بر برنامه‌ ریزی، مدیریت بر مبنای هدف، انواع برنامه‌ ریزی، و فرآیند برنامه‌ ریزی می‌پردازیم.

برنامه‌ریزی و مدیریت: یک نگاه کلی

برنامه‌ریزی: زمانی برای آینده

برنامه‌ریزی، یک پلی است که زمان “حال” را به “آینده” متصل می‌کند. با تعیین اهداف کمی و کیفی، استراتژی‌های کلی، و ابزارهای کنترل، مدیران موفق برنامه‌ریزی را به‌دست می‌آورند.

برنامه‌ریزی پلی استراتژیک: بررسی بلندمدت

برنامه‌ریزی استراتژیک اهداف کلان و نهایی سازمان را مشخص می‌کند. این نوع برنامه‌ریزی، مبتنی بر تحلیل محیط و تشخیص فرصت‌ها و تهدیدهاست. با تعیین استراتژی‌های اصلی مانند رشد، ثبات، یا رقابتی، سازمان به سمت موفقیت حرکت می‌کند.

برنامه‌ریزی تاکتیکی: مرحله میانی

برنامه‌ریزی تاکتیکی گامی برای اجرای برنامه‌ریزی استراتژیک است. مدیران رده میانی با استفاده از این نوع برنامه‌ریزی، اقدامات مستقیم را برای دستیابی به اهداف تاکتیکی تدوین می‌کنند.

برنامه‌ریزی فنی: جزئیات عملیاتی

برنامه‌ریزی فنی به برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت می‌پردازد. این نوع برنامه‌ریزی بر روی جزئیات اجرایی و عملیاتی تمرکز دارد و معمولاً توسط مدیران عملیاتی اجرایی طراحی می‌شود.

وظایف مدیر در برنامه‌ریزی

انتخاب بین بلندمدت و کوتاه‌مدت

مدیران در برنامه‌ریزی باید توازن مناسبی بین اهداف بلندمدت و نیازهای کوتاه‌مدت را ایجاد کنند. هماهنگی بین این دو، از عوامل کلیدی موفقیت است.

استفاده از مدل MBO

مدیران می‌توانند از مدل MBO یا “مدیریت بر مبنای هدف” برای تعیین اهداف کلان و افراد سازمان استفاده کنند. این رویکرد باعث تسهیل اجرای اهداف و دستیابی به آن‌ها می‌شود.

برنامه‌ریزی: پلی برای موفقیت

برنامه‌ریزی و مدیریت هدف چشم اندازی بلندمدت و قدرت تدوین اقدامات مؤثر را فراهم می‌کنند. با انتخاب مناسب بین انواع برنامه‌ریزی، مدیران می‌توانند هدفمند و با قاطعیت به راه خود ادامه دهند.

فرآیند برنامه‌ریزی: گام به گام

تعیین اهداف و مقدارگذاری

ابتدا، اهداف کمی و کیفی برای سازمان تعیین می‌شوند. این اهداف باید قابل اندازه‌گیری باشند تا در ادامه بتوان به‌طور دقیق عملکرد سازمان را ارزیابی کرد.

انتخاب استراتژی‌ها

استراتژی‌ها بر اساس تحلیل محیط انتخاب می‌شوند. این استراتژی‌ها باید با هدف کلان سازمان هماهنگ باشند.

تدوین برنامه‌ها و اقدامات

بر اساس اهداف و استراتژی‌ها، برنامه‌های عملیاتی تدوین می‌شوند. این برنامه‌ها شامل جزئیات عملیاتی برای دستیابی به اهداف هستند.

اجرای برنامه‌ها و کنترل

با شروع به اجرای برنامه‌ها، کنترل مداوم بر عملکرد صورت می‌گیرد. در صورت نیاز، تغییرات در برنامه‌ها اعمال می‌شوند.

نتیجه‌ گیری

در نهایت، برنامه‌ریزی و مدیریت هدف اساسی برای هر سازمان موفقیت‌آمیزی هستند. با انتخاب درست انواع برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های اجرایی، مدیران می‌توانند راهی موفق و پر از انگیزه را در جهت رشد و توسعه سازمان انتخاب کنند.

فهرست مطالب

دلایل برنامه ریزی رسمی مدیران
انتقادهای وارد بر برنامه ریزی رسمی:
مدیریت بر مبنای هدف
انواع برنامه ریزی
برنامه ریزی بلند مدت
موردی خاص از برنامه ریزی استراتژیک:
برنامه ریزی کوتاه مدت
فرآیند برنامه ریزی
عوامل مختلف که در تعیین اهداف باید در نظر داشت:
اجرای هدف
اجرای عملی برنامه ها
جدول کارنما در اجرای عملی برنامه ریزی
برنامه نویسی توسط سرپرستاران
تصمیم گیری
مفروضات عقلانیت
روش های قضاوت میان بر (روش های تجربی-آزمون و خطا)
معایب تصمیم گیری گروهی

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 28

فرمت فایل: پاورپوینت