پاورپوینت معماری فرودگاه 30 اسلاید

پاورپوینت معماری فرودگاه 30 اسلاید

معماری فرودگاه به دلیل پیچیدگی‌ های فراوان خود، امکان ارائه نوآوری‌ های جدید را به ما می‌دهد. الزامات فنی، محدودیت‌ های فنی، امنیت، سیرکولاسیون، و ارتباطات فضایی در طراحی فرودگاه جزء نکاتی است که نمی‌ توان از آن‌ها چشم‌ پوشی کرد. به همین علت، بودجه کمی برای ایجاد فضاهای خلاقانه، امکانات تفریحی، و زیبایی‌ شناسانه در فرودگاه باقی می‌ماند.

تعریف فرودگاه
فرودگاه به یک منطقه مکانی خاص محدود می‌شود که برای مدیریت و کنترل ارتباطات هوایی بین مقاصد مختلف به کار می‌ رود.

انواع فرودگاه
1- فرودگاه‌های کشوری که برای تسهیل فعالیت‌های حمل و نقل ترابری، انجام عملیات هوایی و خدمات مسافران داخلی و بین‌المللی به‌کار می‌ روند.
2- پایگاه‌های نظامی یا پایگاههای هوایی که به جز هواپیماها، واحدهای دیگر نیروی هوایی، نیروی هوایی و دریایی مستقر هستند.
3- فرودگاه‌های فنی که معمولاً در نزدیکی کارخانه‌های تولید هواپیما ساخته می‌شوند و هواپیماهای نمونه در آن‌ها برای انجام آزمایش‌های زمینی و هوایی استفاده می‌شوند.

یک فرودگاه کامل از بخش‌های اصلی زیر تشکیل شده است: بخش هوایی (Air Side)، بخش واسطه (Inter Face)، بخش زمینی (Land Side) و ساختمان‌های جانبی.

ساختمان های جانبی فرودگاه
هر فرودگاه به منظور انجام عملیات مرتبط با پرواز، نیاز به ساختمان‌های متعددی دارد که هر یک از این ساختمان‌ها دارای عملکردهای خاص خود هستند. این ساختمان‌ها شامل ساختمان هواشناسی برای پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، مرکز کنترل ترافیک هوایی برای مدیریت حرکت هوایی، ساختمان مخابرات برای ارتباطات، ایستگاه‌های آتش‌نشانی برای امنیت، انبارها و تجهیزات سوخت برای مدیریت سوخت‌ رسانی هواپیماها، ساختمان‌های تجهیزات اداری برای مدیریت مسائل اداری، اماکن حفظ و نگهداری هواپیماها، ساختمان‌های کارمندان برای نیروی کار فرودگاه، خدمه هواپیماها برای مسافران، تجهیزات عمومی هواپیمایی، ایستگاه‌های پلیس برای امنیت فرودگاه، ساختمان‌های سازمانی و گاهی اوقات هتل و مسجد برای تسهیلات مسافران و نیازهای دینی آنها می‌باشند.

فهرست مطالب
مقدمه
تعریف فرودگاه
انواع فرودگاه
ساختمانهای جانبی فرودگاه
شناخت کلی بخشهای مختلف فرودگاه
گونه شناسی فرودگاه
انواع سیستم های پارک هواپیما نسبت به ساختمان پایانه
گونه های مختلف انتقال مسافران به هواپیما
گونه های آرایش توقف هواپیما
بررسی نمونه‌هایی از فرودگاههای موجود
روند طراحی
منابع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 30

فرمت فایل: پاورپوینت