پاورپوینت مدیریت دانش در مدیریت زنجیره تامین

پاورپوینت مدیریت دانش در مدیریت زنجیره تامین

بخشی از متن پاورپوینت: مدیریت دانش در زمینه مدیریت زنجیره تامین برای بهبود عملکرد سازمان‌ها بسیار اهمیت دارد. این فرآیند شامل جمع‌ آوری، ایجاد، انتقال، و به اشتراک گذاری دانش در تمامی مراحل زنجیره تامین است. با بهره‌گیری از دانش، افراد و سازمان‌ها می‌توانند تصمیمات بهتری بگیرند، اشکالات را پیش‌بینی کنند و به بهبود کارایی و کاهش هدررفت‌ها در زنجیره تامین بپردازند. این کمک می‌کند تا سازمان‌ها در معاملات تجاری و ارتباطات با تأمین‌کنندگان و مشتریان خود بهبود و تحول داشته باشند.

مدیریت دانش

صاحب نظران در تعاریف مختلف از مدیریت دانش اهداف زیر را بیان نموده اند.

  • بهبود کارایی
  • ابداع و مشارکت بین کارمندان با هدف حمایت از مزیت رقابتی
  • ابداع دانش گروهی و استفاده از آن
  • تسهیل ابداع
  • دسترسی و استفاده مجدد از دانش
  • ایجاد هم افزایی سازمانی
  • شناسایی و کنترل دانش دسته جمعی برای انجام رقابت
  • ایجاد و سازماندهی دانش سازمانی مورد نیاز در زمان و مکان مورد نیاز برای دستیابی به اهداف استراتژیک

الگوی ترکیبی مولفه های فرآیند مدیریت دانش

الگوی پیاده سازی مدیریت دانش

مدیریت زنجیره تامین

زنجیره تامین:

زنجیره ای است که همه ی فعالیت های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد از مرحله تهیه مواد اولیه تا مرحله  تحویل کالا ی نهایی به مصرف کننده را دربر می گیرد.

مدیریت زنجیره تامین

رویکردی یکپارچه برای اداره شبکه های عرضه و توزیع در این تعریف منظور از اداره؛ مدیریت مواد فیزیکی، خدمات، اطلاعات، پول و زمان بین سازمان ها دررابطه ای تجاری است که اهداف تمامی سازمان ها را پوشش می دهد.

از این رو برای مدیریت زنجیره تامین باید سه نوع مدیریت انجام داد:

  • مدیریت اطلاعات
  • مدیریت لجستیک
  • مدیریت روابط

از نظر تئوریک هدف زنجیره تامین تحویل کالا یا خدمات به مصرف کننده نهایی است. این فرایند چند سطحی می تواند از طریق تسهیم و پردازش اثربخش مقدار زیادی از داده ها برای تجارت درون و بین شرکت ها کارآمدتر شود. برای زنجیره تامین شرکت های که با عرضه کنندگان بسیاری کار می کنند، استفاده موثر از فن آوری مدیریت دانش جهت برنامه ریزی اثربخش و پیش بینی عملیات آتی بسیار حیاتی است.

تعامل مدیریت دانش و زنجیره تامین

از اواخر قرن گذشته میلادی تا زمان حال بحث مدیریت دارایی های نامشهود سازمان به عنوان بخشی از منابع حیاتی سازمان بسیار مورد توجه واقع شده است از بین این دارایی ها دانش مهم ترین دارایی نامشهود سازمان است و بیشترین توجه را معطوف خود ساخته است و به یکی از موضوعات اصلی در پژوهش های مدیریت در سراسر دنیا تبدیل شده است.

امروزه زنجیره های تامین علاوه بر منابع و دارائی های ملموس، روی دارائی های ناملموس مثل دانش نیزمتمرکز شده اند (یو، 2008 ).
منابع ناملموس می توانند باعث ایجاد مزیت رقابتی شوند. به طور کلی عبارت “منابع ناملموس” برای پوشش رنج وسیعی از فاکتورها مثل شهرت، پیکربندی زنجیره تامین، دانش و معلومات کارکنان و فرهنگ سازمان بکارمی رود (هال و آندریانی، 1998 ).

دایر و هاچ ( 2004 ) به اشتراک دانش به عنوان منبع مزیت رقابتی زنجیره تامین نگاه کردند. از آنجائیکه فعالیت های کسب و کار از سطح سازمان به سطح زنجیره تامین منتقل شده است ( هندفیلد و نیکلاس.2002 ; اسلون، 2004 ; لی و همکاران، 2006 )، حفظ مزیت رقابتی بوسیله ایجاد  ارتباطات قوی با کارکنان، مشتریان، تامین کنندگان و شرکای بالادستی و پایین دستی، چالش پیش روی مدیران است (توماس و همکاران، 2004 ).
یک استراتژی مناسب مدیریت دانش می تواند در دستیابی به این هدف کمک کننده باشد.

اهمیت مدیریت دانش در مدیریت زنجیره تامین

امروزه جهان به سمت سیستم های اثربخش تر حرکت می کند، جایی که بهره برداری موثر از دانش بسیار حیاتی است .
مدیریت دانش فرصت های جدیدی را برای ایجاد و حفظ ارزش بیشتر برای زنجیره های تامین مبتنی بر شایستگی های کلیدی کسب و کار فراهم می کند.

سیستم های مدیریت دانش شریان حیاتی زنجیره های تامین هستند. شرکت ها از طریق انطباق اطلاعاتی که در سیستم های مدیریت دانش رسمی وغیررسمی وجود دارند، چرخه زمان کالا و خدمات و هزینه ها را کاهش داده و ارزش بیشتری را هم به مشتریان داخلی و هم مشتریان خارجی  خود تحویل می دهند و از این طریق در بازار مزیت رقابتی به دست می آورند.

خلق، سازماندهی و توزیع دانش در سرتاسر زنجیره تامین الزام بسیار مهم است. وقتی که زنجیره تامین چند لایه ای که در ان کنش های متقابل پویایی بین تامین کنندگان، تولیدکنندگان،توزیع کنندگان و خرده فروشان و مشتریان مجزا اتفاق می افتد ، مورد بررسی قرار می گیرد پیچیدگی افزایش می یابد

فهرست مطالب

مدیریت دانش
الگوی ترکیبی مولفه های فرآیند مدیریت دانش
مدیریت زنجیره تامین
تعامل مدیریت دانش و زنجیره تامین
اهمیت مدیریت دانش در مدیریت زنجیره تامین
عوامل جریان دانش در زنجیره تامین
نتیجه گیری
فهرست منابع و مآخذ

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 23

فرمت فایل: پاورپوینت