پاورپوینت سیر 26 اسلاید

پاورپوینت سیر 26 اسلاید

تاریخچه
سیر، یکی از گیاهان کهن‌ در تاریخ است. انسان‌ها قبل از پنج قرن از تولد مسیح، خواص درمانی این گیاه را شناخته بودند. این گیاه اصالتاً از منطقهٔ آسیای مرکزی به ما رسیده و در باستان در اهرام مصر کشف شده است. تاریخچهٔ سیر به حدود ۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد.

گیاه شناسی
پیاز سیر از یک توده پیازهای کوچک و برگ‌های پهن تشکیل شده است و به آن اصطلاحاً سیرچه می‌گویند. سیرچه‌ها در مقابل سیرچه‌های موسیر دارای پوسته‌ای نازک هستند که پس از مدتی تخمیر و رشد، از بین می‌روند. گیاه سیر در مناطق سردسیر یا معتدل معمولاً بذر تولید نمی‌کند، اما در برخی موارد، به جای گل، پیازهای کوچکی روی ساقه ظاهر می‌شوند که می‌توان با استفاده از آن‌ها گیاه را از طریق انتقال پیاز ازدیاد کرد. سیر یک گیاه دائمی است، اما به منظور تولید در یک سال خاص کشت می‌شود و دارای پیاز مرکب از پیازچه‌ها و ساقه راستی است که در انتهای آن یک گل چتری وجود دارد و این گل‌ها توسط یک پوشینه برگی حفاظت می‌شوند.

فهرست مطالب
تاریخچه
گیاه شناسی
واریته
مواد متشکله
ماده مؤثره
شرایط آب و هوا
کشت
مقدار بذر
آفت
خسارت وارده
خواص داروئی
عوارض
منابع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 26

فرمت فایل: پاورپوینت