پاورپوینت در مورد رهبری

پاورپوینت در مورد رهبری

ویژگی های رهبری در جوامع و سازمانها به عنوان عوامل کلیدی تأثیر گذار در موفقیت و توسعه افراد و گروه‌ ها شناخته می‌شوند. رهبری یک فرآیند پویا و پیچیده است که با تغییرات مستمر در محیط‌ های کاری آمیخته می‌شود. این فرآیند برای دستیابی به اهداف مشترک گروه‌ ها تدبیر می‌شود و توانایی ایجاد هم‌ آگاهی و همفکری در تیم را دارد. رهبری هدفمند و به خصوص توجه به اهداف و دستیابی به آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به کمک ویژگی‌ های رهبری، افراد به بهبود عملکرد، توسعه شخصی، و بهره‌ وری در کارهای خود دست می‌یابند.

فرآیند رهبری چیست؟

فرآیند رهبری یک توانایی است که رهبران از آن برای تأثیرگذاری بر گروه‌ها به منظور دستیابی به اهداف استفاده می‌کنند. این توانایی نیاز به قابلیت نفوذ و تأثیرپذیری اعضای گروه دارد. رهبری نه تنها شامل استفاده از اختیارات رسمی برای کسب پذیرش از سوی کارکنان نیست، بلکه در واقعیت این توانایی به ایجاد افکار و ایده‌هایی می‌پردازد که توسط پیروان قبول و پشتیبانی شوند. رهبر ابتدا باید اعتماد پیروان را جلب کرده و سپس آنها را به تحقق افکار و اهداف مشترک ترغیب کند. به این ترتیب، قابلیت اثرگذاری و تأثیرپذیری بر اعضای گروه، اصلی‌ترین عنصر در مفهوم ویژگی‌های رهبری است.

تئوری های صفات رهبری

تئوری‌ های صفات رهبری متعددی را برای تبیین و تفسیر ویژگی‌ های مورد نیاز در رهبران ارائه می‌دهند. این تئوری‌ها به تمرکز بر صفات فردی مانند اعتماد به نفس، کارآگاهی، تصمیم‌گیری می‌پردازند و معتقدند که این ویژگی‌ها می‌توانند رهبران مؤثری را تشکیل دهند. تئوری‌هایی مانند تئوری صفات استوگیت، تئوری صفات کاتلر، و تئوری معامله‌گری‌های پرداختی نمونه‌هایی از این دیدگاه‌ها هستند. این تئوری‌ها اغلب به بررسی و توصیف ویژگی‌هایی مانند اختیارات مدیریتی، انگیزه، و توانایی‌های ارتباطی رهبران می‌پردازند و برای شناخت بهتر ماهیت و نقش رهبری در سازمان‌ها استفاده می‌شوند.

فهرست مطالب
ویژگی های رهبری
فرآیند رهبری چیست؟
نفوذ یا قابلیت اثر‌گذاری
نقش‌ های مدیریتی
تئوری های صفات رهبری
ویژگی‌ های شخصیتی
رهبری بر سه ستون استوار است
چگونه رهبری آموخته می شود؟
اعتماد: پایه رهبری
شبکه مدیریت – مطالعات دانشگاه میشیگان
رهبری تحول گرا
رفتار های اصلی تشکیل دهنده رهبری تحول گرا :
ویژگی های رهبر تحول گرا :
اجزای رهبری تحول گرا :
فرایند توسعه رهبری تحول گرا  :
رهبری در مدل تعالی EFQM
توانمندسازها
رویکرد شرکت های موفق: شرکت نفتی بریتانیا (BP)
رویکرد شرکت های موفق: شرکت جنرال الکتریک

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 40

فرمت فایل: پاورپوینت