پاورپوینت ارائه کتبی 55 اسلاید

پاورپوینت ارائه کتبی 55 اسلاید

ارائه کتبی به عنوان یک روش مهم در انتقال اطلاعات در حوزه‌های مختلف، از جمله علمی، فنی، و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع ارتباطات، اطلاعات و مفاهیم به صورت کتبی و دقیق منتقل می‌شوند. این فرایند اغلب دارای سبک و سیاق خاص خود است و معمولاً به شکلی منظم و سازمان‌یافته انجام می‌شود. ارائه‌دهندگان کتبی تلاش می‌کنند که مطالب را با دقت و کمترین اشتباه منتقل کنند، تا اطلاعات به درستی دریافت شود. این نوع ارتباطات، اغلب با تعداد زیادی مخاطب و با اثر گذاری تدریجی همراه است. به عنوان یک ابزار یک‌طرفه، ارائه کتبی امکان تبادل نظر فوری را ندارد، اما برای انتقال اطلاعات مفهومی و دقیق، اساسی و اثرگذار است.

تعریف
یک نوع ارائه وجود دارد که رسانه اصلی آن نوشتار است. در زمینه‌های علمی و فنی، اغلب از شکل نوشتاری برای انتقال ایده‌ها استفاده می‌شود. در زمینه علمی و فنی، کتابت دارای یک سبک خاص خود است.

خصوصیات
غیابی است.
قابل استناد است.
با فرصت است.
مشروح است.
تعداد مخاطبین معمولاً زیاد است.
سبک و سیاق مشخص و معمولاً واحد دارد.
تأثیر گذاریش تدریجی است.
احتمال بروز اشتباه کمتر است.
امکان تبادل نظر رویاروی وجود ندارد و
اساساً نوعی انتقال اطلاعات یکسویه است.

انواع
ارایه کتبی را می توان از نظر فرم، صورت، ماهیت محتوا، سبک، هدف، مورد استفاده، مخاطبین، سطح محتوا و … رده بندی کرد.

در این درس:

  1. دانشگاهی از قبیل: کتاب، جزوه، مقاله، انواع گزارشها، رساله، یادادشت تحقیق، دانشنامه(تز)، مجله، برنامه های کامپیوتری و ..
  2. غیر دانشگاهی از قبیل: کتاب، مجله، روز نامه، جنگ، بروشور، بولتن، کاتالوگ، انواع گزارشها، کتابچه های راهنما، اطلس، آلبوم، فصل نامه، سالنامه، مکاتبات اداری و… .

فهرست مطالب
1- تعریف
2- خصوصیات
3- انواع
4- مراحل آماده سازی
تعیین موضوع
تهیه منابع
تهیه اولیه متن اصلی
کسب و سازماندهی اطلاعات
تولید متن اصلی
تنظیم ساختار سه بخشی

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 55

فرمت فایل: پاورپوینت