پردازش تحلیلی بر خط OLAP ابزار قدرتمندی برای پشتیبانی تصمیم گیری

پردازش تحلیلی بر خط OLAP ابزار قدرتمندی برای پشتیبانی تصمیم گیری

در این فایل پاورپوینت به بررسی پردازش تحلیلی بر خط OLAP و نحوه بهره‌ مندی از آن به منظور پشتیبانی از فرآیند تصمیم‌ گیری پرداخته خواهد شد.

مقدمه

امروزه سازمان ها با حجم عظیمی از داده ها مواجه هستند این داده ها می توانند از منابع مختلفی مانند سیستم های عملیاتی، سیستم های CRM، پایگاه های داده وب و غیره جمع آوری شوند. تجزیه و تحلیل این داده ها می تواند به مدیران کمک کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

پردازش تحلیلی برخط (OLAP) یک فناوری هوش تجاری است که به سازمان ها کمک می کند تا داده های خود را برای پشتیبانی از تصمیم گیری تجزیه و تحلیل کنند. OLAP به مدیران امکان می دهد تا داده ها را از زوایای مختلف و در زمان واقعی مشاهده کنند، که این امر می تواند به آنها در شناسایی الگوها، روندها و روابط پنهان کمک کند.

OLAP چیست؟

OLAP مخفف عبارت Online Analytical Processing است. OLAP به عملیات پرس و جو و ارائه داده های متنی و عددی از پایگاه داده تحلیلی اشاره دارد. پایگاه داده تحلیلی یک منبع داده ای مجزا است که برای اهداف تحلیلی طراحی شده است. این پایگاه داده به طور معمول شامل داده هایی از منابع مختلف است که برای اهداف تحلیلی ترکیب شده اند.

پایگاه داده تحلیلی

پایگاه داده تحلیلی در سازمان‌ ها به‌ عنوان یک منبع داده مستقل ایجاد می‌شود که برای انجام عملیات روزانه از تعدادی منابع اطلاعاتی عملیاتی بهره می‌برد. هدف اصلی ایجاد یک پایگاه داده تحلیلی، تحلیل دقیق داده‌ ها به منظور پشتیبانی از فرآیند های تصمیم‌گیری مدیران است. ایجاد یک پایگاه داده تحلیلی به‌ صورت مجزا اساساً به دلیل دو دلیل اساسی است. اولاً، کارایی و سرعت در اجرای پرس‌ و جوها که در پایگاه داده تحلیلی به عنوان یک مزیت برجسته مطرح می‌شود.

دوماً، ایجاد یک پایگاه داده که به‌ طور مستقیم برای اهداف عملیاتی و تحلیلی قابل استفاده باشد، امری که در پایگاه‌های داده عملیاتی غیر ممکن و غیر کارآمد به‌ نظر می‌رسد. این تمایز بین پایگاه‌های داده تحلیلی و عملیاتی، اهمیت ایجاد یک ساختار مناسب و بهینه برای مدیریت داده‌ ها در سازمان را بیان می‌کند.

فهرست مطالب

مقدمه
پایگاه داده تحلیلی
قابلیت های OLAP
بررسی مدل داده ای چند بعدی و رابطه ای
دسته بندی های OLAP
جمع بندی
منابع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 35

فرمت فایل: پاورپوینت