پاورپوینت ارتباط شبکه های عصبی با DSS

پاورپوینت ارتباط شبکه های عصبی با DSS

مقدمه
تصمیم‌گیری مدیران اغلب به تحلیل و پیش‌بینی آینده اختصاص دارد، اما همیشه با عدم اطمینان همراه است، و هیچ قطعیتی در مورد آینده وجود ندارد. رفتار پدیده‌های طبیعی در جهان به صورت غیرخطی است و سازمان‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از طرف دیگر، تصمیم‌گیری‌های راهبردی مدیران به تحلیل کمی و کیفی نیاز دارد و برای آن نیازمند پردازش داده‌های کمی و دانش کیفی است. یکی از روش‌های مهم در تحلیل مسائل کیفی سیستم‌ها، استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی می‌باشد.

هوش مصنوعی دارای دو بُعد مهم است:

    • مطالعه فرآیند تفکر انسانی
    • نمایش این فرآیند توسط ماشین‌ها

تکنیک‌های هوش مصنوعی از یک سو دارای ماهیت غیرخطی هستند، زیرا سعی دارند تا الگوها و تفکرات انسانی را بازسازی کنند و از سوی دیگر دارای ماهیت کیفی نیز هستند. یکی از تکنیک‌های هوش مصنوعی که در زمینه تصمیم‌گیری مدیریت به کار می‌رود، شبکه‌های عصبی مصنوعی هستند.

شبکه های عصبی
شبکه‌های عصبی مصنوعی یک پارادایم پردازش اطلاعاتی هستند که الهام گرفته از ساختار نو نظام پردازش اطلاعات در نظام‌های بیولوژیکی مانند مغز انسان می‌باشند. عنصر کلیدی این پارادایم، ساختار نوین نظام پردازش اطلاعات است. این شبکه‌ها از تعداد زیادی عنصر پردازش متصل به هم، به نام عصب‌ها، تشکیل شده‌اند که به صورت هماهنگ با یکدیگر برای حل مسائل خاصی کار می‌کنند. شبکه‌های عصبی مصنوعی به مانند انسان‌ها از تجربه و نمونه‌برداری یاد می‌گیرند. به طور خلاصه، ویژگی‌های شبکه‌های عصبی مصنوعی به شرح زیر است:

تعداد متعدد عناصر پردازش شبیه عصب
تعداد متعدد ارتباطات وزن گذاری شده بین این عناصر
پردازش و توزیع موازی زیاد
ارایه دانش مبتنی بر پردازش موازی انبوه
توانایی تشخیص الگوهای مبتنی بر تجربه
تاکید بر نمایش های درونی یادگیری به طور خودکار
طبقه بندی الگوها
از طریق آموزش قابل برنامه ریزی بوده و بنابراین قابلیت یادگیری دارد
از روی مثال هایی که در مرحله آموزش به سیستم نشان داده می شود قابلیت تعمیم دارد .

عصب مصنوعی
جزء اساسی‌ ترین بخش مغز انسان، یک نوع سلول ویژه است که توانایی تفکر، حافظه، و بهره‌گیری از تجربیات گذشته را فراهم می‌کند. این نوع سلول‌ها به عنوان عصب‌ها شناخته می‌شوند. هر عصب طبیعی از چهار جزء اصلی تشکیل شده است: دندریت (Dendrite)، سوما (Soma)، آکسون (Axon)، و سیناپس (Synapse).

فهرست مطالب
مقدمه
شبکه عصبی
لایه های شبکه های عصبی
الگوریتم و معماری شبکه های عصبی مصنوعی
ضرورت کاربرد شبکه های عصبی در تصمیم گیری راهبردی
پشتیبانی شبکه های عصبی مصنوعی از فرآیند تصمیم گیری
کاربرد شبکه های عصبی مصنوعی در تصمیم گیری راهبردی
نتیجه گیری

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 14

فرمت فایل: پاورپوینت