پاورپوینت بررسی بنای تالار شهر لندن

پاورپوینت بررسی بنای تالار شهر لندن

معرفی پروژه
برای طراحی ساختمان جدید شهر داری شهر لندن (خانه شهر لندن)، مسابقه ای برای انتخاب بهترین سایت و طرح از میان پنجاه و پنج آلترناتیو برگزار شد. در این میان، شرکت نورمن فاستر و شرکا در این مسابقه با وجود دید سیاسی و حرفه ای داوران نسبت به موضوع برنده شد. اولین طرح ارسال شده از دفتر فاستر یک بلوک اداری معمولی با تالاری در قسمت فوقانی ساختمان بود. اما گروه داوران خواهان ساختمانی منحصر به فرد با فرمی سمبلیک و ویژه بود و این جهت دهی آشکار به تیم طراحی منجر به ارائه اتودهای اولیه متفاوتی شد.

طراحی شگفت‌ انگیز تالار شهر لندن

فرم اولیه ساختمان مانند کره ای از زمین به بالا برخاسته بود. پس از انجام مطالعات بیشتر طراحی و محیطی، ساختمان شکلی روان، پویا و منعطف تر با قابلیت تغییرات مختصر در حین ساخت و بعد از آن به خود گرفت. تالار شهر لندن، ساختمانی است که دسترسی به خدمات عمومی را در مجاورت یکدیگر فراهم می‌نماید و طی فرایندی دموکراتیک کار می‌کند. شهرداری لندن شامل فضاهای اداری، هتل، فروشگاه و محوطه طراحی شده‌ای جهت استفاده عمومی دارد و روحی تازه به ساحل رودخانه مجاور می‌بخشد.

فضای شهری در تالار شهر لندن

در طبقه همکف، یک فضای شهری در سطحی پایین‌تر بازدیدکنندگان را به سمت کافه عمومی هدایت می‌نماید. این کافه در بالای فضای نمایشگاهی بیضوی شکل و دقیقاً در زیر تالار تجمع دارد. نورمن فاستر در توصیف مسابقه و طرح معماری شهرداری لندن چنین توضیح داده است: “ما نیازمند ساختمانی بودیم که قدرت کافی برای پیروزی در مسابقه و جذب حمایت نظام طراحان، سازمان فرهنگ انگلستان و هیات تصمیم‌گیری موزه هنرهای زیبای سلطنتی را داشته باشد. ما به اهمیت تاریخی سایت واقف بودیم، ساختمان مقابل برج قرار گرفته و به همین دلیل در محور خودش مقداری چرخیده بود تا از مواجه مستقیم با برج خودداری نماید. طراحی فرم ساختمان با ایده کاهش مصرف انرژی و فرمی ملایم برای حفظ حال و هوای ساحل رودخانه انجام شد. سایر فضاهای ساختمان به وسیله رمپی که عامل پیوستگی فضاهاست قابل دسترسی است.”

مزایای مکان تالار شهر لندن

حرکت در این فضاها، از بالاترین طبقه اتاق نشیمن لندن به پایین‌ترین فضای نمایشگاهی، تجربه زیبایی است. منظره‌ها و محیط پیوسته در حال تغییرند. ساختمان گشاده و شفاف است به طوری که اهالی لندن تالار بالا را همواره در حال فعالیت می‌بینند و این نشانه‌ای از آینده است. سایت این ساختمان در ساحل جنوبی رودخانه تایمز و در نزدیکی “تاور بریج” واقع شده است.

تالار جدید شهر لندن توجه خود را بر روی نواحی از شهر که مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند معطوف ساخته است. مجاورت مجموعه و رودخانه باعث شده تا پاره‌ای فعالیت‌ها در پیرامون مجموعه انجام شود. تالار شهر در سایتی ایده‌آل در کناره رودخانه تایمز به دور از آلودگی‌های صوتی و گرد و غبار در مکانی قرار گرفته که امکان توسعه کامل با حفظ شمای کلی محیطی و بهره‌برداری از منابع طبیعی چون هوای تازه را داراست. در مقایسه با قبل، فضای اطراف تالار شهر با طراحی آبنماهای شاخصی به منظور تعریف مسیر نزدیک شدن به بنا و با ساخت فضاهای اداری با فرم‌های مدرن در اطراف آن، تغییری چشمگیر یافته است. بیش از نصف مساحت سایت در این مجموعه به فضاهای عمومی مشتمل بر دو میدان بزرگ اختصاص یافته است. این منظر شهری مصنوع، چشم‌اندازهای مهیجی را برای این نشانه شهری به وجود می‌آورد. کشتی‌های نظامی سابق که در بارانداز مستقر بودند، به موزه تبدیل شده و جاده زیرزمینی خدماتی با ساختمان‌های جدید تقسیم شده و سایت از وسایل نقلیه تخلیه گردیده. بدین ترتیب، پیاده‌رویی جدید به صورت فضایی عمومی در طول رودخانه ایجاد شد که در تمام شبانه‌روز قابل دسترسی است.

گودال – باغچه

گودال-باغچه قسمت غربی تالار شهر، فضایی خارجی و در واقع آمفی‌تاتری مدور از جنس سنگ آهک خاکستری در درون زمین می‌باشد. این فضا که در روزهای آفتابی مورد استقبال عموم قرار می‌گیرد. دسترسی به این مکان از سمت رودخانه، از طریق رمپ و پله‌هایی بلند میسر است. تنها یک خروجی اضطراری از کافه تریای تالار در طبقه همکف به گودال-باغچه راه دارد، اما دسترسی از گودال-باغچه به درون برای عموم میسر نیست. گودال-باغچه در واقع یک آمفی‌تاتر جهت استفاده عموم است.

روند طراحی

نو رمن فاستر در مورد روند طراحی تالار شهر لندن چنین توضیح می‌دهد: “سی سال از تکمیل نخستین پروژه اداری من که در سال 1970 در لندن (فردالسن) انجام شد، می‌گذرد و در طول این سی سال، ما مسئول طراحی بیش از 60 پروژه اداری به مساحت حدود 4 میلیون متر مربع بوده‌ایم. از این پروژه‌ها بیش از 30 پروژه یا ساخته شده و یا در حال اجراست. فراهم کردن موقعیتی برای 50000 نفر با وجود تنوع بسیار تمهیدات آن، به همراه یک رستوران، بار فضای سبز در پشت بام و استخر شنا، روح تازه‌ای از ارتباط اجتماعی را خلق کرد که جوآن بیش از آنکه شبیه یک اداره مرکزی بزرگ باشد، همانند یک شرکت خانوادگی اصیل بود.

فهرست مطالب

معرفی پروژه
فضای شهری عمومی مجاور تالار
گودال_ باغچه
روند طراحی:
ساختمان اداری ویلیس فابر
اسکیس ها و ماکت های اولیه
پلان های تالار شهر لندن
مقطع تالار
هندسه و سازه:
هندسه کروی و ساده سازی محاسبات
پوسته منحنی شیشه ای تالار
جزییات پوسته
اسکلت فولادی سازه:
مفصل ستون مورب و تیر
هسته مرکزی:
پوسته خارجی
نما:
جزییات پانل نما
رمپ تالار
نورپردازی رمپ تالار
جزییات رمپ
جنبه های اکولوژیک در تالار شهر لندن:
تهویه و گرمایش
عملکرد اکولوژیکی تالار شهر لندن:
کف سازی
شبیه سازی صوتی تالار اصل

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 62

فرمت فایل: پاورپوینت