پاورپوینت انواع سقف های رایج بتنی

پاورپوینت انواع سقف های رایج بتنی

سقف
یکی از مؤلفه‌های حیاتی در تشکیل انواع ساختمان‌ها، سقف‌های بتنی هستند که وظیفه اساسی آنها انتقال نیروهای عمودی و افقی ناشی از بارهای مرده سقف و نیروهای باد و زلزله به تیرها، ستون‌ها، و دیوارها با نقش برابری ایفا می‌کنند.

مقدمه
در سیستم ساختاری معروف به سقف کرمیت، از تیرچه‌های فولادی با جان باز در ترکیب با بتن استفاده می‌شود. در تولید این تیرچه‌ها، از یک تسمه در بال تحتانی و همچنین یک میلگرد خم شده در جان آنها بهره گرفته می‌شود. برای پر کردن فضای خالی بین این تیرچه‌ها، از قالب‌های مختلفی مثل بلوک‌های سیمانی، پلی استایرن، طاق ضربی، قالب‌های موقت فولادی (کامپوزیت) و یا هر نوع پر کننده سبک دیگری استفاده می‌شود. اندازه فواصل بین تیرچه‌ها بسته به نوع قالب از 73 تا 100 سانتیمتر متغیر است و روی سطح سقف نیز با لایه‌ای از بتن با ضخامت 4 تا 10 سانتیمتر پوشانده می‌شود.

این تیرچه ها به عنوان تیرچه‌های ایستا شناخته می‌شوند و نیازی به هیچ نوع شمع بندی در زیر سقف ندارند. آنها به نحوی طراحی می‌شوند که توانایی تحمل وزن بتن خیس، قالب‌ها و تمامی عوامل اجرایی مرتبط با سقف را به تنهایی داشته باشند. پس از رسیدن بتن به 75% از مقاومت مشخصه خود، تیرچه‌های فولادی با بتن ترکیب شده و بارهای مرده و زنده سقف را به عهده می‌گیرند.

تاریخچه
در سال 1362، آقای مهندس محمد جعفر کرمی موفق به ثبت اختراع سیستم سقف کرمیت شد و در سال 1375، آیین‌نامه‌ای که جزئیات اجرایی این سیستم را شامل می‌شد، توسط ایشان منتشر گردید. همچنین، شرکت کرومیت پارس در همین زمینه، بروشورها و کاتالوگ‌های فنی متعددی را منتشر کرد. در نهایت، در سال 1381، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز تحت عنوان “راهنمای طراحی و اجرای سقف تیرچه‌های فولادی با جان باز در ترکیب با بتن”، نشریه‌ای را منتشر ساخت تا به حداقل موردنیاز برای طراحی و اجرای این نوع سقف‌های ایستا اشاره کند.

اجزای تشکیل دهنده سقف کرومیت :

  • تیرچه فولادی با جان باز
  • بلوک
  • میلگرد افت وحرارت
  • کلاف عرضی
  • بتن پوششی در جا

فهرست مطالب
سقف کرومیت
مقدمه
اجزای تشکیل دهنده سقف کرومیت
اتصال تیرچه‌ها به تکیه‌گاه
مزایای سقف کرمیت
انواع سقف کرومیت
سقف کامپوزیت
مقدمه
روش اجرای سقف کامپوزیت بر روی سازه‌های فولادی
مزایای سقف کامپوزیت
نقاط ضعف احتمالی  سقف کامپوزیت
سقف عرشه فولادی (متال دک)
مقدمه
ویژگی های سقف متال دک
اجزای تشکیل دهنده سقف متال دک
مزایا سقف متال دک
سقف کوبیاکس
مقدمه
اجزای تشکیل دهنده سقف کوبیاکس
مزایای معماری سیستم کوبیاکس
مزایای اقتصادی سیستم کوبیاکس
نحوه اجرای سقف کوبیاکس

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 63

فرمت فایل: پاورپوینت