معماری باروک شکوه و جلال در دوران دگرگونی

معماری باروک شکوه و جلال در دوران دگرگونی

مقدمه
دوره‌ی باروک یکی از دوره‌های مهم در تاریخ هنر و معماری است که در دوران اواخر قرن شانزدهم تا نخستین نیمهٔ قرن هجدهم در اروپا ظهور یافت. این دوره به سه مرحلهٔ اصلی شامل باروک اولیه (1590-1625) ، باروک پیشرفته (1625-1660) و باروک نهایی (1660-1750) تقسیم می‌شود. تحولات اندیشه‌ای در این دوره پس از پایان حکومت پاپ سیکستوس پنجم و همزمان با کارهای مایکل آنجلو آغاز شده است.

عوامل ناپایدار و اغتشاشات سیاسی نیز از جمله نا آرامی در کلیسای کاتولیک به دلیل نهضت پروتستان‌ها بی‌نظمی آلمان به دلیل دو نیم‌ شدن ، سربریده شدن ملکه انگلستان ، سربریده شدن نیروی دریایی فیلیپ دوم پادشاه اسپانیا ، و روی‌ گردانی انگلستان از مذهب کاتولیک اتفاق افتاده است. این وضعیت ناپایدار به کنترل پروتستان‌ها ، کنارگذاشتن روش‌ های خشونت‌ آمیز و روی‌ آوردن به تبلیغات فریبنده منجر شده و جامعه را به یک روح مصالحت‌ آمیز بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها سوق داده است.

معماری در دوره باروک به عنوان یکی از زمینه‌های توسعه اندیشه در این دوره بسیار مهم بوده است. از جمله اهمیت‌ های این دوره می‌توان به طراحی کاخ‌های سلطنتی ، کلیساها و نمازخانه‌ها ، بناهای نظامی، ماکت‌های معماری ، شهرسازی و طراحی منظر اشاره کرد. کاخ‌ های سلطنتی از بناهای با شکوه قرن هفدهم و هجدهم بوده و به عنوان مراکز حکومتی دولتمردان شناخته می‌شوند. این دوره تأثیر زیادی بر معماری نظامی نیز داشته و با ساخت قلعه‌ها ، مهمات جنگی ، و بخش‌ های نظامی نیروی دریایی به نمایان‌ سازی قدرت ملت و ایجاد مدل‌ های معماری منحصر به فرد از قلعه‌ها منجر شد.

فهرست مطالب
نام دوره
زمان تحول اندیشه
عوامل ظهور اندیشه
محل بروز اندیشه
زمینه های توسعه اندیشه
مقیاس گسترش اندیشه
موضوع  اندیشه
تبلور فیزیکی اندیشه

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 57

فرمت فایل: پاورپوینت