پاورپوینت یادگیری سازمانی

پاورپوینت یادگیری سازمانی

یادگیری سازمانی به عنوان یک مفهوم کلان در حوزه مدیریت از سال 1963 تا اوایل دهه 1990 توسط متخصصان مدیریت مورد تجدید نظر و بحث قرار گرفته است. این مفهوم از زمان تعریف اولیه توسط مارچ تا تعریف‌های جدیدتر از جمله تعریف ویک و رابرتس تغییرات زیادی پس داده است.

مطالعه GLOBE
هدف از تحقیق بین‌المللی GLOBE (برگرفته از عبارت Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness) بررسی ویژگی‌های رهبران سازمانی موفق در 61 کشور و ارتباط این ویژگی‌ها با فرهنگ اجتماعی و سازمانی این کشورها بوده است. این تحقیق به منظور ارتقاء درک در مورد نحوه تأثیرگذاری فرهنگ در رهبری سازمانی انجام شده و در آن 300 مدیر ایرانی از 60 شرکت معتبر در صنایع مواد غذایی، بانکی، و ارتباطات نیز شرکت کردند.

در این مطالعه، ابعاد مختلف فرهنگی در سطح سازمانی جمع‌آوری شده و سپس در سطح ملی برای مقایسه با کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. در این راستا، مدیران ایرانی وضعیت فعلی و وضعیت مطلوب را در زمینه هر یک از ابعاد مورد مطالعه گزارش داده‌اند. این تحقیق اطلاعات مهمی ارائه داده است که به درک بهتر نقش فرهنگ در مدیریت و رهبری سازمانی کمک کرده و به تحلیل تأثیرات فرهنگی در محیط کار و سازمان‌ها کمک می‌کند.

فهرست مطالب
هدف
برخی از فعالیتهای کلیدی در یادگیری سازمانی
مطالعه GLOBE
برخی از ابعاد فرهنگی مورد مطالعه
وضعیت شرکتهای ایرانی در مقایسه با شرکتهای مشابه در کشورهای دیگر
چالش نظری
برخی از چالشهای توسعه یادگیری در شرکتهای ایرانی با توجه به مطالعه گلوب
تعارض خرده فرهنگهای سازمانی
جمع گرایی درون گروهی و خرده فرهنگهای سازمانی
گفتگو و مهارتهای آن
منابعی برای مطالعه بیشتر
برخی از فعالیتهای کلیدی در یادگیری سازمانی
توسعه یادگیری و قابلیتهای فردی
یادگیری گروهی
توسعه الگوهای ذهنی مشترک
توسعه چشم انداز مشترک
نگاه سیستمی

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 16

فرمت فایل: پاورپوینت