پاورپوینت کارگاه بازاریابی

پاورپوینت کارگاه بازاریابی

فایل پاورپوینت کارگاه بازاریابی به کسب و کارها و تیم های بازاریابی کمک می کند تا بهبود یابند و راهبردهای جدید در زمینه بازاریابی را فراگیرند. این پاورپوینت حاوی 155 اسلاید می باشد.

بخشی از متن پاورپوینت کارگاه بازاریابی
بازاریابی / بازارگردانی / مدیریت بازار

  1. بازاریابی فرآیندی است که از طریق آن افراد و گروهها نیازها و خواسته های خود را از طریق تولید و مبادله محصولات و ارزش با دیگران تأمین می کنند
  2. بازاریابی دانش انطباق و همسـویی منابع انسانی ، مالی و فیزیکی سازمانها با خواست ها و نیازهای مشتری است .
  3. شناسایی ( مشتریان، رقبا و کل بازار )، شناساندن ( کالاها و خدمات به مشتریان) و ایجاد رضایت (برای مشتریان و خودمان).
  4. همه تلاشهای نظام‌مند برای شناخت نظام بازار و اقدام مناسب نسبت به انواع تقاضاها با توجه به نظام ارزشی جامعه و هدفهای سازمان .

تاریخچه بازاریابی

اصول مشترک در تمامی تعاریفی که در خصوص بازاریابی ارائه گردیده و خواهد گردید را می توان به این صورت  عنوان بندی نمود.

  1. عرضه و تقاضا میان دو نفر یا دو گروه صورت می پذیرد.
  2. فرآیند مبادله میان دو نفر یا دو گروه شکل می پذیرد.
  3. مبادله در صورتی محقق می گردد که هر دو طرف ذینفع باشند.
  4. از طرفین مبادله نیاز ( صورتی از نیاز یا خواسته ای) آشکار یا پنهان مرتفع میگردد.
  5. بازاریابی بر اساس تولید محصول یا شکل گیری خدمت معنی  می یابد.
  6. بازاریابی با وجود مشتری معنی می یابد.

مفاهیم اساسی در تعریف بازاریابی

  • نیاز: بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است.
  • خواسته : شکل برآورده ساختن نیازهاست.
  • محصول : هرچیزی که خدمتی ارائه می دهد یا نیازی را برآورده می سازد.
  • تقاضا : توانایی رفع خواسته است.
  • مبادله : مجموعه اعمالی که طی آن دو طرف،ارزش هایی را با یکدیگر معاوضه می کنند.
  • بازار : محلی برای مبادلات بالقوه.

مفاهیم اساسی
نیازها، خواستها و تقاضا
کالا
هزینه، فایده و رضایت
مبادله
رابطه
بازار

بازاریابان و مشتریان

ضرورت بازاریابی
تا زمانیکه فاصله تولید کننده و مصرف کننده کوتاه بود ،  تولید کننده از نیازها ، خواسته ها ، سـلایق ، آداب و رسوم مصرف کننده مطلع بود و به وجــود بـازاریابی و مدیریت بازار نیـــازی احساس نمی شـد اما در شرایط اقتصادی که بسیاری از شرکت های بزرگ مرزهای ملی را برای فعــالیت های تجاری خـود کوچک    یافته اند ، جهانی فکر می کنند ، جهـانی تولید می کنند ، و در سطح جهانی محصولات خود را توزیع می نمایند ، فعالیت های بازاریابی زیــادی باید انجـام شـود تا کالا از تولید کننده به مصـرف کننده  برسد . در واقع بازاریابی شامل کلیه عملیاتی است که در فاصــله تولید تا مصرف باعث تسریع در جریان هدایت کالاها یا خدمات به سوی مصــرف کننده می گردد .

تعاریف بازاریابی

بازاریابی یک فرایند اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله آن افراد و گروهها آنچه را می خواهند و نیاز دارند ازطریق خلق ، ارائه و تبادل کالا با یکدیگر بدست می آورند.

بازاریابی فـــــرایندی است که به وسیله آن سازمانها به صورت خلاق ، مولد و سودآور با بازار ارتباط می یابند.

مفهوم بازاریابی

مفهوم بازاریابی برعکس مفهوم فروش دارای گامی از بیرون به داخل است . این مفهوم با یک بازار کاملا تعریف شده آغاز می شود روی نیازهـای مشتـریان تاکیـد دارد کلیه فعالیتهای بازاریـابی را هماهنـگ می کند که به نحوی مشتـریان را متاثر می سازد و با تامین رضایت مشتریان سود می آفریند.شرکتها تحت لوای مفهوم بازاریابی کالاهایی را تولید می کنند که مشتریان می خواهند و بدین وسیله رضایت مشتریان را تامین می کنند و سود می آفرینند.

وظایف بازاریابی

  • تعیین مشتریان بالقوه و شناسائی نیازها و خواسته ها ی آنها
  • تعیین بازارهای هدف
  • طراحی محصول
  • قیمت گذاری مناسب
  • توزیع کالا و خدمت در زمان و مکان مناسب
  • ایجاد ارتباط مستمر با مشتریان و ارائه اطلاعات لازم
  • بازخورد از مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش
  • نیل به اهداف سازمانی( سود وغیره)
  • ایجاد تفکر مشتری مداردر کارکنان درون سازمان

مفاهیم اساسی بازاریابی

1- نیازها

نیاز حالت محرومیت از چیزی در شخص می باشد.
وقتی نیازی تامین نشده باشد شخص دو راه حل پیش رو دارد . اول بدنبال چیزی می باشد که نیاز را تامین کند و دوم تلاش می کند که بنحوی نیاز را تعدیل  کند و شدت آنرا کاهش دهد .

2- خواسته ها

تمایلی که پس از نیاز ایجاد می گردد یا میل به برآوردن نیازهاست.
خواسته ها بر حسب امکاناتی که تامین کننده نیازها هستند تعریف می شوند. فروشندگان ممکن است از بیماری« نزدیک بینی بازاریابی » (Marketing myopia) در رنج باشند اینان آنچنان در محصولات خود غرق شده اند که فقط به خواسته های فعلی توجه دارند و دور اندیشی در خصوص شناخت نیازها ی مشتریان را از دست داده اند.

3- تقاضاها

درخواست برای کالایی خاص که قدرت خرید آن وجود داشته باشد .
خواسته ها وقتی با قدرت خرید همراه باشند تبدیل به تقاضا می شوند ومردم تقریبا دارای خواسته هایی نامحدودند اما در برابر منابع محدودی قراردارند ودر چارچوب خواسته ها ومنابع معین ، کالاهایی را برمی گزینند که منافع و مزایای حاصله رضایت ایشان را حداکثر کند .

4- کالاها

هر چیزی که جهت ارضاء نیازها وخواسته ها ی مردم در بازار ارائه شود توانایی تامین یک نیاز یا خواسته را داشته باشد .
هر چیزی که بتوان برای جلب توجه، بدست آوردن ، استفاده یا مصرف ، در بازار عرضه کرد و توانایی تامین یک خواسته یا نیاز را داشته باشد کالا تلقی می شود.

5- مبادلات

دریافت محصول و خدمات در قبال ارائه چیزی
بازاریابی وقتی تحقق می یابد که مردم برای تامین نیازها و خواسته ها ی خود تصمیم به مبادله بگیرند. براین اساس همانطوریکه تولید ایجاد ارزش می کند مبادله نیز ایجاد ارزش می کند چرا که مبادله امکانات مصرفی بیشتری در اختیار مردم قرار می دهد .

6- معاملات

( واحد اندازه گیری بازاریابی به شمار می رود ، یک معامله شامل  داد و ستد فایده بین طرفین معامله است )
مبادله ، هسته مرکزی بازاریابی است اما معامله ، واحد اندازه گیری بازاریابی بشمار می رود.
تمام معاملات با پول صورت نمی گیرد خدمات نیز در معاملات پا یاپای می توانند بجای کالا مورد استفاده قرار گیرند.

7 – بازارها

به مجموعه ای از خریداران بالقوه و بالفعل یک کالا ، بازار اطلاق می شود .
در یک جامعه باافزایش تعداد افراد و معاملات ، تعداد بازرگانان و بازارها نیز افزایش می یابد و یک بازار می تواند حول محور کالا ، خدمت ، و یا هر چیز با ارزش دیگری تشکیل شود .

مدیریت بازاریابی

فرآیند برنامه ریزی و اجرای پندار، قیمت گذاری، تبلیغات پیشبردی و توزیع ایده ها، کالاها و خدمات، به قصد انجام مبادلاتی که به تامین اهداف انفرادی و سازمانی منجرگردد.
تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل برنامه هایی جهت ایجاد، ارائه و حفظ فرایندهای دادوستدهای سودآور با خریداران مورد نظر، به منظور دستیابی به اهداف سازمانها.
مـــــــدیریت بازاریابی عبارت از مدیریت فرایند تقاضاست. که طی آن تجــــــزیه وتحلیل فرصتها، برنامه ریزی، به کارگیری، اجرا و کنترل برنامه ها بــــــــا هدف ایجاد و حفظ مبادلات مطلــــــوب بازارهای هدف برای نیل به اهداف ســـــــازمانی صورت می گـــــــیرد.

انواع بازاریابی

  • بازاریابی خود (شخصی)
  • بازاریابی سازمان
  • بازاریابی مکان
  • بازاریابی ایده
  • بازاریابی خدماتی

بازاریابی خود (شخصی)

بازار یابی شخصی یعنی تمام فعالیتهایی که برای ایجاد حفظ یا تغییر طرز فکر و برداشت رقبا و دیگران نسبت به فرد انجام می گیرد. این نوع بازاریابی برای هر کس در هرجا از استخدام تا ازدواج و دیگر امور زندگی می تواند موثر و مفید باشد. بازاریابی شخصی باعث افزایش اعتماد به نفس ، امید و کامیابی افراد می شود. بازاریابی شخصی یعنی شناساندن و عرضه قابلیتها و توانایی های خود به افرادی که خواهان و نیازمند آن هستند.

بازاریابی سازمان

بازاریابی سازمان یعنی تمام فعالیتهایی که باعث ایجاد ، تغییر یا حفظ  طرز تلقی، رفتار و برداشت مخاطبان نسبت به سازمان می شود. مسئولان روابط عمومی سازمانها بازاریابابی هستند که می توانند سازمان را در جامعه بدرستی بشناسانند و تصویری از آن ارائه دهند. در بازاریابی سازمان باید تجسم و تصور مردم را نسبت به سازمان بدقت ارزیابی کرد و آن را بهبود بخشید.

بازاریابی مکان

یکی از بزرگترین منابع درآمد بسیاری از کشورها یا شهرها جذب توریست یا گردشگر است. توانایی در بازار یابی مکانها ، نیازمند آشنایی با فعالیتهای بازاریابی ویژه ای است که افراد خاصی می طلبد. بازاریابی مکان یعنی تمام فعالیتهای مربوط به آگاه کردن جلب نظر مردم و جذب آنها و تغییر طرز تلقی آنها از مکانها و امکانات یک منطقه با کشور است. این نوع بازار یابی برای جامعه بسیار سازنده و مفید است.

بازاریابی ایده

محصول در بازاریابی یعنی هر چیزی که به نوعی خواسته یا نیازی را برآورده سازد، ایده محصولی است که پاسخگوی نیازها و نیازمندان گوناگونی است. بازاریابی ایده یعنی ارائه و عرضه اندیشه نظر یا ایده برای ایجاد تفاهم ، تغییر رفتارها و باورهای مردم و سازمانها .

بازاریابی خدماتی

در این نوع بازاریابی مدیران چندان فعال نبوده اند ، اما سازمانهای خدماتی که اصول بازاریابی را پذیرفته اند و برنامه های خود را به پایه چهار عنصر آمیخته بازاریابی بنا کرده اند به نتایج مثبتی رسیده اند. میزان استفاده از خدمات و اشتغال به کار های خدماتی در همه جوامع رو به افزایش است و هرچه تجارب و فعالیتها پیچیده تر باشد امور خدماتی رشد بیشتری می یابد.

فهرست مطالب پاورپوینت کارگاه بازاریابی

  • تاریخچه بازاریابی
  • مفاهیم اساسی در تعریف بازاریابی
  • ضرورت بازاریابی
  • تعاریف بازاریابی
  • مقایسه مفاهیم فروش وبازاریابی
  • مفهوم فروش
  • مفهوم بازاریابی
  • وظایف بازاریابی
  • مدیریت بازاریابی
  • انواع بازاریابی
  • ویژگیهای امور خدماتی
  • برداشت های نادرست از بازاریابی
  • فلسفه های بازاریابی
  • مقایسه مفاهیم فروش وبازاریابی
  • تفاوت فروشنده و بازاریاب
  • ارتباط بازاریابی با سایر علوم:
  • مزایای یک مشتری بسیار راضی
  • مفهوم بازاریابی اجتماعی
  • آمیخته بازاریابی
  • اجزاء تشکیل دهنده بازاریابی
  • عناصر آمیخته محصول
  • روشها و متغیرهای تقسیم بازار
  • گام های بنیادین در فرآیند بازاریابی
  • فرصت چیست؟
  • ویژگی های فرصت جذاب
  • سوالات اساسی برای ارزیابی جذابیت
  • منابع تشخیص فرصت های کسب و کار
  • تقسیم بازار و تعیین بازار هدف
  • معیارهای طبقه بندی بازار
  • استراتژی های مارک گذاری
  • عوامل موثر بر قیمت گذاری
  • قیمت گذاری مبتنی بر رقابت
  • مرحله معرفی
  • مرحله رشد
  • مرحله بلوغ و اشباع
  • مرحله افول
  • 9 راه برای ساختن و پرورش تقاضا
  • بازاریابی خدمات
  • وی‍ژگی های امور خدماتی
  • آمیخته بازاریابی خدمات

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 155

فرمت فایل: پاورپوینت