پاورپوینت هتل بيرجند 48 اسلاید

پاورپوینت هتل بيرجند 48 اسلاید

معماری هتل بيرجند شاهکاری از هنر معماری است که تاریخ و فرهنگ منطقه را با اصول معاصر ترکیب می‌ کند. با طراحی بسیار زیبا و استفاده از اجزای معماری سنتی خراسان، این هتل بی‌نظیری از لحاظ ظاهری است.

شناسایی شهرستان بیرجند

موقعیت جغرافیایی و سیاسی شهرستان

شهرستان بیرجند، واقع در مرکز استان خراسان جنوبی، از مختصات جغرافیایی 57 درجه و 56 دقیقه تا 60 درجه و 45 دقیقه طول شرقی و 31 درجه و 21 دقیقه تا 33 درجه و 29 دقیقه عرض شمالی پوشش دارد. این منطقه از شمال به شهرستان‌های قاین و سرایان، از شرق به کشور افغانستان، از غرب به استان کرمان، و از جنوب به شهرستان‌های سربیشه و نهبندان محدود می‌شود. مساحت این شهرستان حدود 27,054 کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد و به دو بخش و 10 دهستان تقسیم می‌شود.

ویژگیهای طبیعی – زمین شناسی ووضعیت توپوگرافی

زمین‌شناسی خراسان اصلی به دوره‌های دوم و سوم زمین‌ شناسی بازمی‌گردد. تراسها، آبرفتها، مخروط‌های آتشفشانی، و ماسه‌های بادی که سطح بسیاری از مناطق بیرجند را فراگرفته‌اند، به عنوان نمونه‌هایی از دوران چهارم مطرح می‌شوند. همچنین، بیرونزدگی‌های مهم اطراف بیرجند که از سنگ‌های آزرین تشکیل شده‌اند، به دوره سوم زمین‌شناسی و همزمان با تشکیل کوه‌های آلپی بازمی‌گردند.

در مطالعات زمین‌شناسی دشت بیرجند، دوره‌های سوم و چهارم زمین‌شناسی به‌عنوان بخش مهمی مورد توجه قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های برجسته دوران سوم، تشکیلات سبزائوسن به عنوان نمونه‌های اصلی اشاره می‌شود که از توف‌ها و گدازه‌های آتشفشانی تشکیل شده‌اند.

همچنین در این منطقه، اثار دوران چهارم به شکل مخروط‌های سیلابی در دامنه ارتفاعات و رسوب‌گذاری‌ها مشاهده می‌شوند که منابع اصلی تغذیه لایه‌های آب‌دار زیرزمینی دشت را تشکیل می‌دهند. مطالعات زمین‌شناسی درباره بیرجند و اطراف آن نشان می‌دهد که این شهر، از جمله نقاطی است که احتمال وقوع زلزله در آن زیاد است. گسل‌های متعددی در جهت شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده‌اند. بسیاری از این گسل‌ها نسبتاً جوان هستند و اعتقاد بر این است که گسل “چاهک” که در شمال غربی به جنوب شرقی ادامه دارد و تا حدود دوازده کیلومتری شمال غربی بیرجند ادامه دارد، هنوز هم فعالیت دارد. به نظر می‌رسد که انتهای شمال غربی این گسل مرکز زلزله‌ها بوده است. تا کنون حداقل پنج زلزله با قدرت متوسط در این منطقه رخ داده و از سال ۱۹۰۰ به این سو مشاهده شده‌اند.

از نظر مورفولوژی و زمین‌شناسی، شهرستان بیرجند تا حد زیادی به دو بخش تقسیم می‌شود. یکی از این بخش‌ها شمالی و شمالی شرقی و نسبتاً مرتفع است، و دیگری شامل مناطق نسبتاً همواری است که غرب، جنوب و شرق بیرجند را فراگرفته‌اند. بخش هموار بیرجند در عین حال که از سطح دریاهای آزاد نسبتاً بالا قرار دارد و ارتفاع بیشتری از 800 تا 900 متر دارد، با ارتفاعاتی نظیر البرز و زاگرس قابل مقایسه نیست و هیچ نقطه‌ای در آن به ارتفاع 3000 متر نمی‌رسد. این ارتفاعات، با وجود نهایتاً متوسط بودن ارتفاعشان، برای نواحی گرم و خشک جنوب خراسان ارزشمند هستند و تأثیرات مهمی در جذب رطوبت و ایجاد چشمه‌ها و رودخانه‌های متعدد داشته‌اند. این منطقه در گذشته نیز در شکل‌گیری حوادث سیاسی و نظامی نقش مهمی داشته است. رشته کوه‌های شمالی بیرجند، که دنباله کوه‌های قاینات هستند، مراکز سکونتی بسیاری را در دامنه خود جای داده‌اند و نقش معنی‌داری در تدوین نقشه معیشت و شبکه ارتباطی این مناطق ایفا کرده‌اند.

وضعیت اقلیمی

شهرستان بیرجند در منطقه‌ای کاملاً خشک و جزو مناطق کم‌باران قرار دارد. میانگین بارندگی در 10 سال گذشته تنها 14.165 میلیمتر بوده و در سال زراعی به میزان 81.80 میلیمتر بارش داشته است. دمای متوسط در این منطقه در حدود 8.16 درجه سانتی‌گراد است و میانگین میزان بارندگی و دما در طی 15 سال گذشته به ترتیب 163.1 میلیمتر و 15.7 درجه سانتی‌گراد بوده است.

براساس آمار اداره کل هواشناسی استان خراسان، حداکثر رطوبت این منطقه حدود 53 درصد و حداقل رطوبت نسبی حدود 15 درصد است.

بررسی وضعیت اقلیمی و خصوصیات آب و هوایی

در تحقیق حاضر، سعی شده است با توجه به هدف تحقیق و اطلاعات موجود، پارامترهای اساسی اقلیمی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرند. این پارامترها عبارتند از رژیم حرارتی، الگوی بارش، جهت و سرعت باد، و ضریب خشکی منطقه که به عنوان پارامترهای کلیدی آب و هوایی منطقه محسوب می‌شوند. به منظور دستیابی به یک تحلیل جامع، این پارامترها به دقت برای تفهیم و ارتباط آن‌ها با اهداف تحقیق مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته‌اند.

فهرست مطالب
قسمت اول: شناسایی شهرستان بیرجند
1ـ موقعیت جغرافیایی و سیاسی شهرستان
2ـ ویژگیهای طبیعی – زمین شناسی و وضعیت توپوگرافی
3- بررسی وضعیت اقلیمی و خصوصیات آب و هوایی
4-جاذبه هاي تاريخي استان
قسمت دوم: آشنایی با سایت

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 48

فرمت فایل: پاورپوینت