پاورپوینت مزایای شیر مادر

پاورپوینت مزایای شیر مادر

پاورپوینت مزایای شیر مادر شامل مزایای غذایی و بهداشتی برای نوزادان و کودکان است این مزایا شامل تامین تغذیه کامل ، ایجاد ارتباط نزدیک مادر و کودک ، تقویت سیستم ایمنی ، پیشگیری از عفونت ها ، تسهیل هضم ، کاهش خطر بیماری ها مثل دیابت نوع 2 و چاقی در آینده ، ترشحات طبیعی تنظیمی مثل هورمون ها و ترکیبات مفید ، کاهش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزادان و حمایت از توسعه ذهنی و جسمی نوزادان می شوند. تغذیه از طریق شیر مادر بهترین راه برای شروع سالم و موفقیت در زندگی کودکان است.

مزایای شیر مادر

بررسیهای مختلف نشان داده اند که می توان زندگی بیش از هفت میلیون کودک را هر ساله از مرگ مربوط به اسهال و عفونتهای حاد تنفسی از طریق افزایش تغذیه انحصاری با شیرمادر (exclusive breastfeeding ) در 6-4 ماه اول نجات داد.

مزایای تغذیه انحصاری با شیر مادر – شیرمادر تازه است (گرم و سرد نیست)

  • هر مادر شیر مخصوص نوزاد خودش را دارد
  • مادر به مراقبت انحصاری از فرزندش نیز می پردازد
  • BONDING افزایش می یابد (و متعاقباً افزایش شیر)
  • افزایش اطمینان به نفس مادر
  • افزایش پاسخ مادر به رفتارهای تغذیه نوزاد

شیر مادر حاوی انواع عناصر ضد عفونی اعم از عوامل اختصاصی نظیر لنفوسیتها وآنتی بادیها و عوامل غیر اختصاصی از قبیل فاگوسیتها ،ماکروفاژها ،لاکتوفرین،لیزوزیم،لاکتوپراکسیدز B12binding B12binding Protein – ،فاکتورهای بیفیدوس و کمپلمانهای C4.C3 است که نقش موثری در کاهش بیماریهای عفونی از جمله اوتیت میانی ، باکتریمی ،مننژیت ناشی از هموفیلوس انفلونزا وعوارض عفونی بیماریهای نظیر آنتروکولیت نکروزان و000 مهمتر از همه در مقابل دوبیماری عمده شیرخواران وکودکان یعنی بیماریهای اسهالی وعفونتهای حاد تنفسی دارد.

تولید و انتقال این قبیل آنتی بادیها به کودک از طریق جریان روده ای – پستانی صورت می پذیرد. Enteromammary Circulation تغذیه انحصاری با شیرمادر امکان ابتلاء به عفونتهای حاد تنفسی را تا 5 برابر واحتمال مرگ ناشی از این بیماریها را تا 4 برابر کاهش میدهد.

مطالعات نشان می دهد که احتمال مرگ ومیر ناشی از عفونتهای گوارشی وبیماریهای اسهالی در بین شیرخورانی که منحصراً از شیرمادر تغذیه می کنند تا 25 برابر کمتر از آن دسته از شیرخوارانی است که از شیر خشک تغذیه  می کنند.

تغذیه با شیرمادر نه تنها در پیشگیری از بیماریها بلکه در درمان آنها نیز نقش موثر دارد از آن جمله در درمان بیماریهای اسهالی است 0 درمواردی  که تغذیه با شیرمادر در جریان اسهال ادامه یافته از حجم مدفوع کاسته شده وحتی حجم محلول O.R.S مورد نیاز نیز کمتر بوده است.

فهرست مطالب
دلایل کلی برای ترویج تغذیه با شیر مادر
مزایای تغذیه انحصاری با شیرمادر
اثرات ضد یرقان شیر مادر
چرا شیر مادر برای نوزاد LBW بهترین است
خطرات عدم تغذیه با شیر مادر
جنبه های تغذیه ای شیر مادر
عناصر شیر رسیده
جنبه های ایمونولوژیک شیر مادر
اثرات اقتصادی شیر مادر

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 75

فرمت فایل: پاورپوینت