پاورپوینت فلزات سنگین

پاورپوینت فلزات سنگین

پاورپوینت کامل در مورد فلزات سنگین شامل 36 اسلاید قایل ویرایش

مقدمه
بدن انسان محیطی با خوردگی متوسط (PH=7/35-7/45) و مقادیر نمک (کلرید)، ترکیبات آلی (اتانول ، اسید اسکوربیک و …) مواد معدنی (سرب، مس، سولفاتها، آهن و …) و اکسیژن درحد اشباع (اکسیژن شریانی 0/96-1/00( فشار 10/0-13/3KPa است.
درموضع جراحی بدلیل تغییرات ((PH مکانیزم دفاعی در برابر عوامل خارجی و لخته شدن، باعث تشدید خوردگی هنگام ترمیم زخمها میشود و در نتیجه ازکار افتادگی ایمپلنت ها (از قبیل شل شدگی، خم شدگی و شکستگی) ،دیده شده است.

فلزات سنگین سمی و مضر برای انسان
فلزات سنگین که سرب، آلومینیوم، جیوه، مس، کادمیوم، نیکل و آرسنیک را شامل میگردد از سموم پرخطر پیرامون ما میباشند.
برخی فلزات به مقدار ناچیز برای عملکرد طبیعی بدن ضروری میباشند اما ورود بیش از اندازه آنها به بدن مسمومیت ایجاد خواهد کرد.
ایراد اصلی فلزات سنگین این می باشد که در بدن متابولیزه نمیگردند. در واقع فلزات سنگین پس ازورود به بدن دیگرازبدن دفع نشده ودر بافتهای بدن انباشته میگردند. همین امر موجب بروز بیماریها و عوارض متعددی در بدن میشود.

Application در Medical
تیتانیوم در تعویض Bone plates, pace makers, knee, hip و پیچ وصفحات جمجمه(درموارد شکستگی جمجمه)وهمچنین دردندانپزشکی مصرف دارند.
مقدارتیتانیوم دربدن بسیاراندک بوده ولی نقش مهم وخاصی رابرای آن تعریف نکرده اند.
تیتانیوم کاملا درایمپلنتهای فلزی ارتوپدی ,جراحی دندان،جراحی اعصاب Biocampatible بوده ومورد پذیرش همگان می باشد
این فلز مقاومت خوبی نسبت به خوردگی داشته وباعث تحریک بافتی نیز نشده است

مقالات زیادی مبنی بر عوارض تیتانیوم وجود دارد که درصورت خوردگی این فلز ممکن است واکنش های مضری را بعد از اینکه وارد جریان خون یا سیستم لفاتیک شود بوجودآورد .
مقدار کمی از این فلز ممکن است متعاقب جایگزین اعضای داخلی در بدن مشاهده گردد که مکانیسم آزاد شدن آن در بدن چندان شناخته شده نمی باشد وبیشتر به نظر میرسد به علت پروسه فرسودگی باشد.

این محصولات خوردگی می توانندواکنشهایی درخون یابافت ایجاد کنند و روی سلولهای استئوژنیک اثر ساپرسیو بگذارند.
واکنشهای سلولی به صورت Apoptosis وکاهش ترشح پروتئینهای خاموش کننده تومور(Tumor suppressor proteins) می باشدکه ثابت شده است پارتیکل سایزهای بزرگ میزان سیتوتوکسیتی آنها بیشتر است.

خوشبختانه بدن انسان نسبت به افزایش دوز بیشتر از حد طبیعی تیتانیوم تحمل دارد .
درآزمایشگاه حیوانی روی موش (Rats ) پودر تیتانیوم دی اکساید over  dose در هوای استنشاقی باعث بوجود آمدن لکه های سیاه درریه حیوان شده است
درانسان هم این موردمشابه می باشددرانسان همراه با سرفه ،درد قفسه سینه وزجر تنفسی ودر روی پوست وچشم باعث تحریک وحساسیت می شود .
علی رغم اینها موارد carcinogenicity از آن گزارش نشده است.

درمطالعات حیوانی ترکیبات تیتانیوم مثل نیتراید,هیدرید,کاربیدو بورید اثرات فیبروژنیک ودیستروفی کبد وکلیه را ایجاد می نماید . تیتانیوم کلراید باعث سوختگی پوست و تحریک شدید مخاط موکوسی در چشم می شود حتی ممکن است درحیوانات ایجاد فیبروسارکوما یا لینفوسارکوما کند اما در انسان این موارد مشاهده نشده است
موارد و اثرات مضر حاصل از آزاد شدن ایمپلنتهای تیتانیوم درخون گزارش نشده است حتی گزارشی از واکنشهای ایمنولوژیکی بر علیه آن نیز وجود ندارد.

منابع ورودی مس به بدن عبارتند از:
Copper Cookware
Dental Material
Vitamin Pills
I.U.D (copper)
Birth Control Pills
، رنگ موها ، پسماندهای صنعتی ، حشره کشها، سیگار ، غذاهای دریایی موجود میباشد.

Copper Toxicity Symptomes
علائم متعاقب جذب عنصر مس از هر کدام از منابع اسلاید قبل عبارتند از :
خارش پوست ،احساس بوهای عجیب، ناراحتی گوارشی ، تغییرات خلقی که به این علائم wilson  syndrom  می گویند
جهت درمان آن می توان از عرق کردن زیاد، نوشیدن مایعات فراوان ، تنظیم تغذیه، استفاده از مکمل های مولیبیدن، گیاهان ملین و ویتامین B6 استفاده نمود.

فهرست مطالب
مقدمه
فلزات سنگین سمی و مضر برای انسان
تیتانیوم
منابع ورودی مس به بدن عبارتند از:
آلومینیوم
سرب

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 36

فرمت فایل: پاورپوینت