پاورپوینت فناوری نانو راهکاری نوین برای حفاظت از محیط زیست

پاورپوینت فناوری نانو راهکاری نوین برای حفاظت از محیط زیست

مقدمه پاورپوینت فناوری نانو راهکاری نوین برای حفاظت از محیط زیست
فناوری نانو به عنوان یک راهکار نوین برای حفاظت از محیط زیست به تدریج به یک حوزه مهم در تحقیقات علمی و صنعت تبدیل شده است. نانو تکنولوژی به عنوان شاخه ای از علم مهندسی در این زمینه با افرینش مواد و سیستم های مفید در مقیاس نانو متر خصوصیات و پدیده های جدیدی را بهرمند می سازد. تعریف نانو فناوری به عنوان مثال توسط برنامه ملی پیشگامی نانو فناوری در آمریکا ارائه شده که تاکید بر توسعه تحقیقات در سطوح اتمی ، مولکولی و ماکرو مولکولی با طول حدودی از 1 تا 100 نانومتر دارد. این توسعه تحقیقات به منظور فراهم آوردن شناخت اصولی از پدیده ها و مواد در مقیاس نانو است با هدف ایجاد و استفاده از ساختارها قطعات و سیستم هایی که به دلیل اندازه کوچک یا متوسط خود خواص و عملکرد های جدیدی دارند.

سر منشأ ایده فناوری نانو به دلیل سئوالات حیاتی ریچارد فایمن درباره امکان جابجایی اتم ها ، ساخت ماشین های بسیار کوچک ، ساخت سیم های اتم ساخته و مقاومت قوانین فیزیک در مقابل این جزئیات زمینه‌ای پر از نوآوری و تحقیقات پر رنگ شد. این ایده‌ها به شکل جوایزی مطرح شدند که مهم‌ترین آنها شامل جایزه برای ساخت اولین الکترو موتور با ابعاد حداکثر 1/64 اینچ مکعب و جایزه برای کاهش اندازه یک صفحه کتاب به اندازه کوچکی قابل خواندن با یک میکروسکوپ الکترونیکی بود. این سئوالات و جوایز زمینه‌ های مهمی را برای توسعه فناوری نانو به وجود آوردند که در این پاورپوینت به بررسی چگونگی بهره مندی از این فناوری در حفاظت از محیط زیست و بخش‌ های مختلف صنعت می‌ پردازیم.

فهرست مطالب
نانوتکنولوژی چیست؟
سر منشأ ایده فن آوری نانو
جوایز مطرح شده توسط آقای فاینمن
تاریخچه
اهمیت نانو ابعاد
کرم ضد آفتاب
ساختمان نانویی
استفاده نانو در صنعت خودرو سازی، هواپیما سازی و کشتی سازی
نانولوله های کربنی
ساختار نانولوله ها
طبقه بندی های مختلف نانو مواد
مضرات نانو تکنولوژی
رسانش هوشمند
نانو کامپوزیتهای پلیمری
خواص مواد نانوکامپوزیت پلیمر

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 57

فرمت فایل: پاورپوینت