پاورپوینت تحلیل شهرک مسکونی زیتون

پاورپوینت تحلیل شهرک مسکونی زیتون

شهرک مسکونی زیتون اصفهان، یک پروژه مسکونی متفاوت و نوآورانه است که با هدف ایجاد فضاهای مسکونی با کیفیت و زیبا برای اقشار کم درآمد جامعه طراحی شده است. این پروژه با توجه به نیازهای اساسی ساکنان و با بهره‌گیری از طراحی معماری منحصر به فرد، یک فضای زندگی مناسب و دلنشین را برای 500 خانواده فراهم کرده است. در این پاورپوینت به معرفی و ویژگی‌های بارز این شهرک مسکونی پرداخته و به تحلیل دقیقی از جوانب مختلف آن پرداخته خواهد شد.

معرفی شهرک مسکونی زیتون اصفهان:

شهرک مسکونی زیتون اصفهان با هدف فراهم آوردن محل سکونت برای 500 خانواده با کم درآمد در منطقه‌ای ارزان قیمت واقع شده است. این پروژه در خیابان رزمندگان اصفهان اجرا شده و طراحی آن به امضاء معمار مسعود محمدی می‌باشد. با مساحت زمین 32,000 متر مربع و مساحت زیر ساخت 73,800 متر مربع، این شهرک دارای 509 واحد آپارتمان است. طراحی و ساخت این شهرک در سال 1378 آغاز شده و سال 1380 به اجرا درآمده است.

ورودی‌ های شهرک

این شهرک دارای چهار ورودی است؛ یکی از آن‌ها ورودی اصلی است که به خیابان اصلی مجاورت دارد و سه ورودی دیگر نیز به خیابان 10 متری مجاور قرار گرفته‌اند. ورودی اصلی با قوسی جذاب و دعوت‌آمیز به داخل مجموعه هدایت می‌شود.

تحلیل ورودی‌ها

یکی از چالش‌های معمول در طراحی زمین‌های با کشیدگی یک‌جهته، دور زدن مسافت‌هاست. این شهرک با داشتن دسترسی از دو سمت شمال و سه ورودی در دو ضلع شرقی، مشکل دوری از مسافت‌ها را به راحتی حل نموده و دسترسی را به تمام نقاط مجتمع تسهیل کرده است. ورودی اصلی با ایجاد یک حالت دعوت‌آمیز، ورود به داخل مجتمع را جذاب‌تر می‌کند.

مسیرهای حرکت پیاده

وجود یک مسیر حرکتی پیاده از شمال به جنوب و دو مسیر حرکتی شرقی و غربی که از دروازه‌های ورودی شروع شده و به حیاط‌های مرکزی هدایت می‌یابند، شبکه راه‌ها را برای دسترسی آسان به واحدها فراهم کرده است. ساختمان‌ها با گستردگی و تنوع در مسیرهای حرکتی، سایه‌های خنک در این مسیرها ایجاد کرده و عبور از فضاهای سبز، حرکت در این مسیرها را دلنشین‌تر ساخته است.

ارتباط بین سواره و پیاده

ورودی مشترک برای وسایل نقلیه سواره و پیاده در نقطه ورود به شهرک قرار دارد. پیاده‌روی در همکف به مسیر خود ادامه داده و به سمت فضاهای مورد نظر حرکت می‌کند، در حالی که خودروها برای پارک به زیرزمین هدایت می‌شوند و در آنجا پارک می‌شوند. این تدابیر یکی از مزایای این طرح است که از آلودگی صوتی ساکنین جلوگیری می‌کند.

هویت و تنوع در فضاها (نشانه‌ها):

با احداث 42 حجم در 10 طرح مختلف، این شهرک تنوع و تنیدگی را در طرح ساختمانی به ارمغان آورده است. این اقدام شامل 8 حجم با ارتفاع 9

نتیجه‌ گیری:

شهرک مسکونی زیتون اصفهان با طراحی‌های مدرن و توجه به نیازهای ساکنان، یک فضای مسکونی آرام و کارآمد را فراهم کرده است. از جمله ویژگی‌های برجسته این شهرک می‌توان به دسترسی‌های مناسب، مسیرهای حرکتی جذاب پیاده و سواره، هویت و تنوع در فضاها، و ایجاد فضاهای سبز با ارزش اشاره کرد. این پروژه نه تنها به حل مشکلات دسترسی در زمین‌های با کشیدگی یک‌ جهته پاسخ داده بلکه با توجه به نیازهای زندگی روزمره ساکنان، یک مثال موفق از تداخل هویت و کیفیت زندگی را نمایان کرده است.

فهرست مطالب

معرفی مجموعه مسکونی زیتون اصفهان:
ورودی های مجموعه:
تحلیل ورودی ها:
مسیرهای حرکت پیاده
بررسی سلسله مراتب در مسیر حرکت:
الگوی حرکت پیاده:
مسیرهای حرکت سواره
ارتباط بین سواره وپیاده
هویت بخشی به فضاها و عدم تکرار(نشانه ها):
هماهنگی وتنیدگی واحدها در عین متفاوت بودن :
مدولهای تکرار شونده:
فضاهای سبز :
پر و خالی:
پر وخالی در نما:
تهویه و نور طبیعی:
تاثیر اقلیم بر طراحی:

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 30

فرمت فایل: پاورپوینت