مقدمه ای بر برنامه ریزی الکترونیکی
برنامه ریزی بازاریابی باید به طور کامل با اهداف کلان سازمان هماهنگ باشد و برنامه های بازاریابی الکترونیکی باید به یکپارچگی با برنامههای بازاریابی آفلاین و سنتی دست یابند. در یک سازمان سنتی، برنامه کلان سازمان یا کسب و کار، تمامی سیستمها، رویهها، منابع و ساختار را شامل میشود، در حالی که برنامه بازاریابی به فروش، توزیع، ارتباطات و تحویل محصول یا خدمت میپردازد. برنامهریزیها دارای بعد کوتاه مدت و بلند مدت هستند و برنامه ریزی بلند مدت تمرکز خود را بر روی سه حوزه زیر قرار میدهد.
- شناسایی زود هنگام تغییرات قابل توجه در محیط کلان
- توسعه و پیشنهادهای ارزش ارتباطی برای مشتریان خدمات آنلاین
- تعریف زیر ساخت های فناوری و معماری های پایگاه داده
مدل برنامه ریزی SOSTAC
تحلیل موقعیت (Situation Analysis)
اینکه در حال حاضر کجا هستیم؟
اهداف عینی (Objectives)
اینکه کجا می خواهیم باشیم؟
استراتژی (Strategy)
چگونه به اهداف برسیم؟
تاکتیک ها (Tactics)
جزییات استراتژی ها
اقدامات (Actions)
جزییات تاکتیک ها
کنترل (Control)
پرسشی برای دانستن موفقیت یا عدم موفقیت
فهرست مطالب
مقدمه ای بر برنامه ریزی الکترونیکی
مدل برنامه ریزی SOSTAC
تحلیل موقعیت
تحلیل داخلی (درون سازمانی)
تحلیل خارجی (برون سازمانی)
اهداف
استراتژی
تاکتیک
اقدامات
کنترل
منابع