برند چیست؟ نماد و نشانهای که در تعامل با مشتریان به کار می رود و نمایانگر اهداف، برنامه ها و اصول سازمان است. برند همه فعالیت های سازمان را در تمام سطوح به شمار می آورد و در نهایت به صورت یک مارک تجاری به مشتریان ارائه میشود. همه چیز که در ذهن مدیران، کارکنان، شرکا و در نهایت مشتریان شکل میگیرد، در تعامل با یکدیگر، بخشی از برند سازمان میشود و در ذهن و ضمیر مشتریان نقش مهمی ایفا میکند.
تفاوت میان برند و خدمات شرکت
خدمات شرکت:
آن چیزی است که در شرکت طراحی و نهایتاً توسط پرسنل آن ارایه می گردد.
برند:
آن چیزی است که مشتریان برای خرید و پرداخت هزینه آن انتخاب میکنند. قادرند هزینه های بالاتر از ارزش واقعی خدمات را پرداخت کنند تا تجربه بهتری از خدمات را از آن بهرهمند شوند، از طریق استفاده از برندی معتبرتر که از طرف مشتری تأیید شده باشد. برند ما به تفاوت میان قیمت واقعی سرویس ارائه شده به مشتری و مبلغی که او پرداخت میکند تأکید میکند.
برند و ضرورت ایجاد آن
- افزایش میزان وفاداری مشتریان به شرکت از طریق ایجاد برند
- یاری رساندن برند قوی به موفقیت پروسه های بازاریابی شرکت
- افزایش مضاعف اعتبار سازمان
- تولید ثروت و درآمد بیشتر
- مهم ترین دلیل انتخاب شرکت در ذهن مشتریان
- جلب اعتماد مشتریان و تبدیل شرکت به انتخاب اول ایشان
- نگهداری از شرکت در تنگناهای اقتصادی و فنی
- هدف بخشیدن برند قدرتمند به توسعه فعالیت های شرکت و الهام بخش بودن برای کارکنان سازمان
نوآوری و برند
در شرایط اشباع بازارها، نوآوری می تواند تنها راه رشد کسب و کار باشد.
برند های قدرتمند به نوآوری در سازمان ها هدف می بخشند.
روح و جان کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت است.
ارزش برند
- مشتریان اغلب به آرم شرکتها توجه زیادی نشان میدهند.
- برند بر “ارزش” محصولات و خدمات میافزایند.
- این “ارزش” به مهمترین عامل تحریک کننده مشتریان برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات، تبدیل میشود.
- مشتریان عاشق تبلیغات هستند، بنابراین آرم ها را نیز دوست دارند.
فهرست مطالب
برند چیست؟
نمونه هایی از برند
تفاوت میان برند و خدمات شرکت
برند و ضرروت ایجاد آن
نوآوری و برند
ارزش برند
اهمیت نقش کارکنان شرکت های خدماتی در ارتباط با برند
اجزای برند
ویژگی های یک برند تجاری
مدیریت برند تجاری
قیمت گذاری برند
ساختار برند در شرکتهای مختلف
روش های ارزیابی برند
معیارهای تاثیرگذار بر برند
فرصت مناسب کسب و کار جهانی
سه رویکرد رایج در طراحی برند
مراحل انتخاب و طراحی برند