پاورپوینت استراتژی های تولید 30 اسلاید

پاورپوینت استراتژی های تولید 30 اسلاید

استراتژی های تولید عبارتی اساسی در مدیریت تولید و کسب‌ و کار های صنعتی است. این استراتژی‌ها برای بهبود کیفیت، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری تولید استفاده می‌شوند. اقداماتی چون تجزیه و تحلیل عملکرد تولیدی، بهینه‌سازی جریان کاری، به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته، افزایش مدیریت دقیق موجودی و ایجاد سیستم‌های تولید انعطاف‌پذیر برای تطابق با تغییرات بازار جزء استراتژی‌های تولید مؤثر محسوب می‌شوند. این استراتژی‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا رقابت‌پذیری خود را افزایش داده و عملکرد تولیدی خود را بهبود ببخشند.

سطوح استراتژی
استراتژی گروه، به عنوان یک نمونه از برنامه‌ریزی در سطح مجموعه، به معنای تنظیم و هماهنگ کردن عملکرد شرکت‌های مستقل و سودآور تحت نظارت یک مدیریت مشترک تعریف می‌شود.

استراتژی شرکت، به عنوان راهبردی که تمامی فعالیت‌های یک شرکت را در بر می‌گیرد، به عنوان یک راهنمای کلی برای اجرای کارهای متنوع داخل شرکت تعریف می‌شود. این استراتژی به طور معمول به عنوان استراتژی رقابتی نیز نامیده می‌شود زیرا تمرکز بر روی چگونگی رقابت با سایر شرکت‌ها در بازار و جلب مزیت رقابتی مشخص است.

استراتژی وظیفه‌ای نقشی برای تشخیص و تعیین جهت کلی فعالیت‌های مختلف در سازمان دارد. این استراتژی به شکل وظیفه‌ها و کارهای مختلف درون سازمان توجه می‌کند، مثلاً نحوه تولید، بازاریابی، مالی، و تحقیق و توسعه، و راهبرد‌های مخصوص به هر یک از این حوزه‌ها را تعیین می‌کند.

استراتژی تولید:
نگرش استراتژیک به موضوع تولید به عنوان یک سلاح رقابتی تقریباً به 50 سال قبل بر می گردد. راس و میلر قائل به تمایز بین استراتژی بازاریابی و استراتژی تولید نبودند زیرا معتقد بودند خط مشیهای تولید یک بخش ضروری از استراتژی بازاریابی است.در نظر گفتن استراتژی تولید به عنوان یک بخش مجزا و مرتبط با بخش بازاریابی از مقالهSkinner در سال 1969 نشئت می گیرد.
تولید انبوه: حج تولید بالا، تنوع کم، خدمات و محصولات استاندارد، هزینه متغیر پایین
تولید ناب: بر مبنای سیستم تولیدی تویوتا، حذف جامع همه اتلافها و محیط عملیات و تولید
تولید سفارشی: حجم تولید پایین، تنوع بالا، محصول مطابق با اطلاعاتی که مشتری می دهد ساخته می شود.
عملیات چابک و منعطف:ارائه محصولات سفارشی بسیار بالا با هزینه قابل مقایسه با تولید انبوه، با استفاده از زمان نهایی تحویل کوتاه اند.

رویکرد های شکل گیری استراتژی تولید
استراتژی بازار محور
استراتژی منبع محور
استراتژی بازار محور
طبق این نگرش تنها صنعت مهم نیست بلکه مکانی که سازمان می خواهد رقابت کند و ماهیت رقابت نیز مهم است. این رقابت بین شرکتهای موجود در صنعت، تهدید تازه واردها، محصولات جایگزین و قدرت چانه زنی.
مایکل پورتر با بیان اینکه ایجاد ارزش اقتصادی(شکاف بین قیمت فروش و هزینه تولید) خط شکست یا بقا برای هر سازمانی است که بر نقش استراتژی تولید تأثیر گذاشت. مزیت رقابتی پایدار از طریق هزینه های عملیاتی پایین تر و ارائه یک قیمت مناسب به دست می آید.

استراتژی کلی بازار محور سه روش سازگاری با این نیروها و کسب مزیت رقابتی پایدار برای سازمان ارائه می کند:
رهبری هزینه
تمایز
تمرکز

فهرست مطالب
سطوح استراتژی
استراتژی تولید:
تعاریف استراتژی ساخت و تولید
استراتژی های تولیدی
رویکرد های شکل گیری استراتژی تولید
استراتژی بازار محور
استراتژی منبع محور
استراتژی تولید در مقیاس جهانی
ضرورت استقرار تولید در مقیاس جهانی
استراتژی تولید چند محصولی
دلیل استفاده از استراتژی های چند محصولی
سطوح مختلف تنوع و استراتژیهای هر سطح از تنوع
مزیت استراتژیک:
انگیزه های مدیریتی برای تنوع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 30

فرمت فایل: پاورپوینت