پاورپوینت ارتباط بین پول و نرخ ارز در بلند مدت

پاورپوینت ارتباط بین پول و نرخ ارز در بلند مدت

مقدمه:
در دهه‌ های اخیر مسائل اقتصادی و مالی به ویژه ارتباط بین پول و نرخ ارز به عنوان یکی از موضوعات کلیدی در حوزه اقتصاد جهانی مورد توجه قرار گرفته‌اند. این ارتباطات پیچیده، تأثیرات گسترده‌ای در بلند مدت بر رفتارهای اقتصادی دارند. در این پاورپوینت تلاش خواهیم کرد تا به بررسی این ارتباطات و اثرات آنها در طولانی مدت پرداخته و به تبیین روابط بین پول و نرخ ارز با تأکید بر ابعاد مختلف این رابطه بپردازیم.

در بخش ابتدایی، به تأثیرات تغییرات حجم پول بر نرخ ارز خواهیم پرداخت. همچنین اثرات انجام یک رفرم پولی و تغییرات نسبی در ارزش پول بر بازار ارز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. با توجه به اینکه این تغییرات در کوتاه و بلند مدت نتایج متفاوتی به دنبال دارند، مقایسه این اثرات در دو دوره زمانی مختلف نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در ادامه، به مفهوم Over Shooting و پدیده‌هایی که در نتیجه تغییرات نرخ ارز در مدت کوتاه ایجاد می‌شوند، خواهیم پرداخت. همچنین تأثیرات تغییرات در سطح عمومی قیمت‌ها بر نرخ ارز از طریق روش رقابت پذیری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در انتها به مقایسه‌ای برخی از عوامل دیگر موثر بر نرخ ارز، تغییرات در حساب جاری و بیماری هلندی خواهیم پرداخت. راهکارها و راهبردهای مقابله با بیماری هلندی و توسعه سیستم‌های ارزی موثر نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. این تحقیق نهایتاً به نتیجه‌ گیری از تأثیرات پیچیده ارتباطات بین پول و نرخ ارز در سیاق جهانی ختم خواهد شد.

فهرست مطالب
پول، نرخ ارز در بلند مدت
نتیجه گیری
مقایسه اثرات تغییر عرضه پول بر نرخ ارز در کوتاه مدت و بلند مدت
اثرات تغییر عرضه پول بر نرخ ارز در بلند مدت
پدیده Over Shooting
تاثیر سطح عمومی قیمت ها  بر روی نرخ ارز با روش رقابت پذیری
فرم جبری
عرضه و تقاضای ارز داخلی
عرضه و تقاضای ارز خارجی
شواهد آماری حاکی از تورم فزاینده
پدیده دلاریزه شدن
برابری قدرت خریدمطلق
چرایی مناسب نبودن شاخص برابری قدرت خرید برای تعیین نرخ ارز
نظریه p.p.p نسبی
عوامل دیگر موثر بر نرخ ارز
تغییرات در حساب جاری
بیماری هلندی
راه های مقابله با بیماری هلندی
انتظارات
عوامل غیر اقتصادی
نتیجه گیری
سیستم های ارزی

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 31

فرمت فایل: پاورپوینت