پاورپوینت تهیه شرایط کلان برای داشتن پتانسیل‌ های فناوری

پاورپوینت تهیه شرایط کلان برای داشتن پتانسیل‌ های فناوری

پاورپوینت ، تهیه شرایط کلان برای داشتن پتانسیل‌ های فناوری موضوعی مهم در دنیای امروز است این شرایط می توانند به توسعه فناوری و پیشرفت جامعه کمک زیادی کنند.

تکنولوژی و امیال اقتصادی طولانی مدت

اقتصاددانان به طولانی مدت و در اکثر موارد دوره‌های مختلف قرن نوزدهم و بیستم را مورد توجه قرار می‌دهند، که در آنها نوآوری‌ های فراوانی در چشم انداز اقتصادی به وجود آمد. این نوآوری‌ ها عمدتاً در مناطق خاصی با ویژگی‌ های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خاص ایجاد شدند، اصولاً در مناطقی از اروپای غربی و ایالات متحده، و سپس به سرعت به سایر نقاط جهان گسترش یافتند.

در پایان قرن بیستم، ما شاهد فرآیندهای مشابهی هستیم که در مقیاس گسترده‌تری به ویژه در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، با مجموعه‌ ای جدید از فناوری‌ ها، به خصوص میکروالکترونیک ، رایانه‌ها ، ارتباطات از راه دور ، منابع جدید انرژی و مواد جدید رخ می‌ دهد. البته، برخی از ابتکارات قبلی، کنونی و آینده به عنوان نتیجه افزایش علمی و فناورانه در نظر گرفته می‌شوند.

اما باید توجه داشت که انتخاب این ابتکارات و توسعه منابع آنها تا حد زیادی به عوامل اجتماعی و اقتصادی محلی وابسته است. پیشرفت فناوری همراه با نتایج نهایی نوآوری‌ها به عنوان نتیجه ترکیبی از فشارهای علمی و تکنیکی (از طریق دانش و علم) و فشارهای تقاضا (با توجه به نیازهای اقتصادی و اجتماعی) رخ می‌دهد.

فهرست مطالب
مقدمه
برخی جوانب اقتصادی، اجتماعی تغییرات فنی
تطابق فناوری با تغییر اقتصادی اجتماعی
تغییر فناوری (تکنولوژی)، رشد اقتصادی و کار
سناریوها:
انواع سناریوها:
بررسی سناریوها:
سناریو عقل جمعی (خرد قراردادی)
رشد و داشتن شغل
روابط با بقیه جهان
دلایل بالا بودن نرخ تولید در سناریو بازار نسبت به خرد جمعی:
تأثیر این سناریو بر روی حوزه فناوری و ابداع
کیفیت زندگی:
روابط با بقیه جهان
سناریو جامعه جدید
ویژگی‌های جامعه جدید
رشد و اشتغال
کیفیت زندگی و محیط
روابط با بقیه جهان
نتیجه‌گیری: فناوری و آینده

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 30

فرمت فایل: پاورپوینت