ضوابط طراحی استخرها از انتخاب کاربری تا تجهیز تاسیسات

ضوابط طراحی استخرها از انتخاب کاربری تا تجهیز تاسیسات

این مقاله به بررسی ضوابط طراحی استخرها از انتخاب کاربری تا تجهیز تاسیسات و نوع استخر تا طراحی کاسه استخر، نازک کاری، سیستم سر ریز آب، حاشیه استخر، مجرای تخلیه آب، انتخاب مصالح، طراحی سقف و دیوارهای سالن‌های شنا، شرایط دوش‌ها، مکان رختکن، طراحی رختکن، جانمایی و ارتباط فضایی سالن‌ها، جهت‌گیری بهینه استخرهای روباز، گردش آب در استخر، سیستم تاسیسات برقی سالن‌های شنا و طراحی ظرفیت شناگر می‌پردازد.

مقدمه
استخرها به عنوان یکی از ابنیه و امکانات مهم در حوزه ورزش تفریح و تربیت فیزیکی افراد جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کنند. این اماکن چند منظوره با هدف آبتنی کردن، شنا کردن، آموزش شنا، تفریح و مقاصد دیگر ایجاد شده‌اند. با توجه به اینکه استخرها بر اساس نوع فعالیت (آموزشی، تمرینی، مسابقه‌ای، تفریحی و درمانی) تقسیم‌بندی می‌شوند طراحی آنها نیازمند رعایت ویژگی‌های خاصی است که از آغاز برنامه‌ ریزی و طراحی باید مد نظر قرار گیرد.

استخرها می‌توانند به صورت پیوسته یا ناپیوسته طراحی شوند. استخرهای پیوسته با ظاهر یکپارچه تفکیک را به راحتی فراهم کرده و در صورت نیاز عملکرد استخر یک منظوره را نیز ارائه می‌دهند. در مقابل استخرهای ناپیوسته به صورت مجموعه‌ای از چند استخر یک منظوره در جوار یکدیگر در نظر گرفته می‌شوند.

استخرهای روباز به دلیل هزینه کمتر ساخت و نگهداری نسبت به استخرهای سرپوشیده مورد توجه قرار گرفته‌اند. اما استفاده از سیستم‌های سقفی سبک و جمع‌ شو می‌تواند به بهره‌برداری از استخرهای رو باز به طول سال کمک کرده و مشکلات احتمالی نظیر رهایی تاسیسات در بیشترین ایام سال و نبود سیستم مشخص حفاظت و نگهداری از تاسیسات را حل نماید.

فهرست مطالب مقاله ضوابط طراحی استخرها از انتخاب کاربری تا تجهیز تاسیسات
استخر
انواع استخرها:
طراحی کاسه استخر:
نازک کاری داخل استخر:
سیستم های سرریزآب کاسه استخر :
حاشیه) محوطه( استخر:
مجرای تخلیه آب :
شرایط انتخاب مصالح:
سقف و دیوارهای سالن های شنا:
شرایط دوش ها:
مکان رختکن:
طراحی رختکن:
جانمایی و ارتباط فضایی سالن ها:
جهت گیری بهینه استخرهای شنای روباز
گردش آب در استخر:
سیستم تاسیسات برقی سالن های شنا:
ضوابط طراحی و اجرای تاسیسات برقی استخرهای شنا:
طراحی ظرفیت شناگر:
مجهزترین ورزشگاه آبی جهان
منابع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 110

فرمت فایل: پاورپوینت