حوادث ناشی از کار تهدیدی جدی برای ایمنی و سلامت نیروی کار

حوادث ناشی از کار تهدیدی جدی برای ایمنی و سلامت نیروی کار

در این مقاله به بررسی حوادث ناشی از کار و پیامدهای آن از نظر انسانی، اجتماعی و اقتصادی پرداخته شده است همچنین علل بروز حوادث ناشی از کار و راهکارهای پیشگیری از آن مورد بحث قرار گرفته است.

مقدمه
حوادث ناشی از کار به عنوان رویدادهای پیش بینی نشده و ناخوشایندی تعریف می شوند که فعالیت های کاری را دچار وقفه کرده و ممکن است با جراحت یا خسارت مالی همراه باشند. این حوادث می توانند خسارت جدی انسانی اجتماعی و صنعتی ایجاد کنند و تاثیرات منفی بر راندمان کاری بهره وری و حتی اثرات روانی نیروی کار داشته باشند.

آمار جهانی حوادث ناشی از کار نشان می دهد که سالانه بیش از دو میلیون نفر به دلیل بیماری ها و حوادث کار جان خود را از دست می دهند. این حوادث سالانه به بیش از 268 میلیون جراحت منجر می شوند که افراد مصدوم حداقل سه روز از کار غیبت خواهند داشت. اثرات اقتصادی نیز یک نگرانی جدی است زیرا سازمان بین المللی کار اعلام کرده که حوادث و بیماری های ناشی از کار حدود 4 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهند.

در ایران نیز حوادث ناشی از کار جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده اند این حوادث سومین عامل مرگ و میر در جهان و دومین عامل مرگ و میر در ایران بعد از تصادفات هستند. در سال 93 تعداد حوادث کاری در ایران حدود 24 هزار حادثه بوده و 1874 نفر جان خود را از دست داده اند. بیش از 46 درصد این حوادث در پروژه های ساختمانی رخ می دهند که متاسفانه 70 درصد آن منجر به مرگ و میر نیروی کار می شود.

اهمیت حوادث ناشی از کار از نظر انسانی ، اجتماعی و اقتصادی بسیار بالاست این حوادث نه تنها به انسان ها و خانواده هایشان آسیب می زنند بلکه تاثیرات عظیمی بر روی جامعه و اقتصاد دارند. این امر نیازمند اقدامات جدی در زمینه های فرهنگ سازی ، آموزش و اجرای استاندارد های ایمنی و بهداشت در میحط کار است.

اهمیت حوادث ناشی از کار

فهرست مطالب
مقدمه
آمار جهانی حوادث ناشی ازکار
آمار حوادث ناشی ازکار  در ایران
اهمیت‌ حوادث‌ ناشی‌ از کار
تعاریف
احتمال وقوع خطر
ارزیابی ریسک به روش JSA
ماتریس ارزیابی ریسک
ریسک قابل تحمل
انواع حوادث
دلایل عمده وقوع حوادث در بخش ساختمان
طبقه بندی حوادث بر اساس ماهیت حادثه
طبقه بندی حوادث
هرم حوادث
هزینه های حوادث
علل بروز حوادث
علل پایه ای
سه قاعده اساسی درخصوص حوادث
ارائه راه حل های پیشگیرانه
کنترل های مهندسی
حفاظ گذاری ماشین آلات
کنترل های اداری
استفاده از وسایل حفاظت فردی
پایان

مقاله حوادث ناشی از کار در قالب پاورپوینت و شامل 60 اسلاید می باشد.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 60

فرمت فایل: پاورپوینت