اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم؟

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم؟

مقاله عوامل استرس و اضطراب در دانش آموزان و تاثیر آن در فرایند تحصیل تشخیص و درمان اضطراب و ترس در کودکان اثرات نگرانی بر کودکان عوامل پدید آورنده و راهکارهای مناسب برای رفع و کاهش آن در مدرسه

روش های کاهش اضطراب و استرس دانش آموزان در مدرسه

اقدام پژوهی چگونه اضطراب و استرس دانش آموزان پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم؟

چکیده
پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد بی قراری و اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است. که با اصلاح روش تدریس، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می‌باشد.

اضطراب دانش آموزان

و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پایه سوم راهنمایی است. که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس حرفه و فن است. که پس از برخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته. و بعد آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل‌هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.

کلید واژه: اضطراب – نگرانی – دانش آموز – پایه سوم راهنمایی – کاهش اضطراب دانش آموزان

اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان

اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان

مقدمه
استرس و اضطراب دانش آموزان: اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان از مواردی است که در سال‌های اخیر، مورد توجه خاص دبیرین و اولیاء تعلیم و تربیت قرار گرفته است. توجه ویژه به این مشکلات رفتاری و عاطفی از این جهت مهم است. که توجه نکردن به آن و گسترش یافتن این مشکلات در کلاس‌های درسی. مانعی در جهت رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی در مدرسه و کلاس است.

ضمن این که موجب می‌شود دبیران در کلاس درسی دچار مشکل شوند و باعث افت در عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیز شود. اضطراب به عنوان یک مسأله شایع، حداقل به طور خفیف در اغلب دانش آموزان و نوجوانان به چشم می‌خورد.

بروز آن در مرحله حاد و شدید همراه با علایم و نشانه‌ هایی چون دلهره، بی قراری، بی خوابی، عصبانیت. تشویش و نگرانی و گوش به زنگ بودن، اشکال در تمرکز حواس، احساس خستگی، تپش قلب و تنگی نفس، تغییر رنگ چهره و اندام‌ها. استرس، اختلال در فشار خون، تعریق سرد و گرم اندام، خیال پردازی، کابوس در خواب و بیداری و … است.

علل بروز آن نیز معمولاً کاهش مناسبات و ارتباطات عاطفی و عدم احساس امنیت، شرایط ناگوار زندگی ماشینی و عدم ایجاد ارتباط همگن با آن. بروز مسائل، اختلافات و مشکلات خانوادگی، نگرانی از آینده شغلی و تحصیلی. فقدان اعضای خانواده، کم توجهی به مسائل دینی و معنوی. عدم آمادگی در مواجه با خطر احتمالی از قبیل بیماری، فوت،‌ حادثه ناگوار جنگ و سیل و زلزله. برای خویش و نزدیکان، نحوه کسب آموزش‌های تربیتی غلط در چگونگی برخورد با پریشانی و اضطراب است.

علل ایجاد اضطراب در دانش آموزان ابتدایی

هر آن چه که دانش آموزان را به هیجان می آورد، عصبانی می کند. سرخورده و مایوس می سازد یا ناخوشایند می سازد، می تواند منجر به دلهره و اضطراب در دانش آموزان شود.این چیزها می تواند شامل فکر و خیال ناشی از امتحان قریب الوقوع یا بروز یک جریان جدید در زندگی، خانواده یا مدرسه باشد.

در ضمن تصمیم گیری های مهم و مشکل در امر تحصیل و زندگی یا فشارهای ناشی از محیط خانواده و مدرسه. یا تاثیرات مخرب ناشی از فوت عزیزان و بستگان می توانند باعث بروز التهاب و اضطراب شوند.

علل ایجاد اضطراب در دانش آموزان ابتدایی

معذالک داشتن میزان محدودی آشوب و اضطراب خوب است. اگر ما برای خود دور از استرس تعیین کنیم یا مجبور شویم یک وظیفه دوست نداشتنی را انجام دهیم. و سپس به خوبی از عهده انجام آن برآییم. یا این که بدانیم مطالبه ای که خودمان از خود داشته یا از ما خواسته شده است.

به جا و صحیح بوده است، آن گاه حال و هوای بهتری احساس می کنیم. در صورتی که استرس مرتبا تکرار شود. و ابعاد آن نیز وسیع باشد. ما را ضعیف ساخته و اساس زندگی ما را از هم می باشد. کاهش دلواپسی و اضطراب در دانش آموزان

بسیاری از شکایت های کودکان در دوران ابتدایی مدرسه همچون درد معده یا سوزش سر دل درد. یا دردهای پراکنده دیگر، ناشی از وجود یک اضطراب نهفته در کودکان است. که وجود اختلاف در خانواده و نگرانی در پدر و مادر می تواند از علل آن باشد. اضطراب دانش آموزان

این نگرانی مستقیما به کودک انتقال یافته و با این شکایات بروز می کند. شایع ترین اختلالات اضطرابی عبارتند از:

  1. اضطراب جدایی (Anxiety Separation)
  2. اضطراب مدرسه (Phodia School)

اختلالات اضطراب چیست

اضطراب چیست

فهرست مطالب
استرس و اضطراب دانش آموزان
روش های کاهش اضطراب کودکان در مدرسه
چکیده: ۱
مقدمه: ۲
توصیف وضیعت و بیان مساله: ۳
اضطراب چیست؟ ۴
جمع آوری اطلاعات شواهد ۱ : ۵
مطالعات تحقیقات گذشته : ۸
تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها : ۱۰
یافته های علمی ۱۲
انتخاب راه جدید موقتی : ۱۶
اجرای راه حل و نظارت بر آن : ۱۸
گردآوری اطلاعات ( شواهد۲ ) ۲۰
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن : ۲۱
پیشنهادات ۲۲
منابع : ۲۴

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 28

فرمت فایل: WORD