پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی رودر 2003

پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی رودر 2003

پرسشنامه اعتماد سازمانی رودر

پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی رودر 9 سوال دارد. و توسط اسکات تهیه و به وسیله رادر 2003 جهت سنجش اعتماد به سازمان به کار گرفته شده است.

این پرسشنامه توسط مشفقی (۱۳۸۸) در ایران ترجمه و آماده گردیده است. آنان اعتبار پایایی این مقیاس را در دامنه حداقل ۸۲/. و حداکثر۸۲/. به دست آوردند. بار عاملی برای سوالات ۳ و ۵ و ۶ زیرحد قابل قبول (۰.۳) قرار داشتند و حذف شدند.

یک نمونه سوال آن بدین شرح است: (به راحتی و آزادانه می توانم با مافوقم راجع به مشکلات کاریم صحبت کنم. بدون آن که نگران آن باشم که درآینده از این صحبت ها علیه من استفاده شود).

مقیاس پاسخگویی به پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی رودر (۲۰۰۳) طیف ۵ درجه ای لیکرت (کاملا موافقم=۵،و کاملا مخالفم=۱) است.

پرسشنامه در مورد اعتماد سازمانی

تعریف مفهومی پرسشنامه

مفهوم اعتماد یکی از کلیدی ­‌ترین، مفاهیم سازمانی است که در ادبیات مدیریت دارای جایگاه ویژه­‌ای می­‌باشد. و در این باره به رغم برخی صاحب نظران، مفهوم اعتماد خصلت انسان، و مفهومی است. که در نظام­‌های دینی و ارزشی جایگاه ویژه‌­ای را دارا می­‌باشد (خنیفر و زروندی، ۱۳۸۹).

روایی و پایایی پرسشنامه

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه‏گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه­گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه­ گیری­ های نامناسب و ناکافی می­ تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد. (سرمد و دیگران، 1378).

از روایی صوری و و روایی محتوایی برای تعیین روایی پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی رودر (2003). استفاده و طی آن از نظر متخصصین از جمله اساتید و متخصصین در این زمینه این پژوهش بهره گرفته شده است.

پرسشنامه اعتماد سازمانی رودر

پرسشنامه اعتماد سازمانی رودر

پایایی پرسشنامه
مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه گیری پایایی پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی رودر (2003). از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می کنیم.

و اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است (سرمد و دیگران، ۱۳۷۸). جهت بررسی پایایی آزمون، سوالات را در اختیار ۲۵ نفر از اعضای جامعه آماری قرار گرفت. و پس از وارد کردن داده ها در SPSS و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، برابر با ۰.۷۶ محاسبه گردید. ضریب پایایی آزمون، برابر بود با ۰.۷۱ در نتیجه پایایی تائید شد.

مشخصات پرسشنامه اعتماد سازمانی رودر

تعداد سوالات: ۹ گویه
روایی و پایایی: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد
تعریف مفهومی و عملیاتی : دارد
فرمت فایل : ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات : 6
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD