این فایل پاورپوینت شامل 21 اسلاید بوده و درباره یادگیری در عمل می باشد.
یادگیری در عمل چیست ؟
نوعی تجربه یادگیری در زمان مناسب است که شامل کارکردن روی مشکلات واقعی ، تمرکز بر دانش کسب شده و به کارگیری عملی راه حل ها است که افراد را قادر می سازد تا بهتر بیاموزند و وضعیت های دشوار را کارآمدتر اداره کنند .
هدف تیم یادگیری در عمل
- تشخیص مسئله
- حل مسئله یا گره گشایی آن
- کشف یا ایجاد فرصت جدید
تدوین یا تنظیم مجدد مسئله یا موضوع و تعریف آن
تدوین یک چشم انداز
طراحی و ارائه یک برنامه جدید
ارائه پیشنهاد برای تشخیص یاحل یک مسئله
تدوین یک طرح عملی برای ایجاد و یا اعمال تغییر در گروه یا سازمان
هدف اصلی تیم یادگیری در عمل یادگیری نحوه پرسیدن سؤال های مناسب در حین وقوع عمل است ، نه یافتن پاسخهایی که قبلاً توسط دیگران توصیف شده اند.
چرا باید از یادگیری در عمل بهره گرفت؟
شیوه یادگیری در عمل در حین کار و برای ایجاد یا تقویت دانش و مهارت ها و توانایی های کارکنان مورد استفاده قرار میگیرد.
چون یادگیری در عمل معمولا در تیمها و گروههایی با وظایف مرتبط با هم معمول میشود به ارتقای آگاهی مشارکت کنندگان از سایر بخشهای سازمان نیز کمک میکند.
شیوه یادگیری در عمل را در چه مواردیمیتوان به کار گرفت؟
یادگیری در عمل را میتوان در حل مسائلمربوط به کار یا به منظور طراحی، ارائه وارزشیابی آموزش مورد استفاده قرار داد.
افراد تیم “یادگیری در عمل” چگونه انتخابمیشوند؟
کارکنان برای شرکت در تجربه یادگیری در عمل، براساس توانشان در تشخیص و تبیین یک مسئله یا موضوع واقع بر سر راه سازمان وبراساس نیازشان به توسعه از طریق تجربه مسائل ویژه، مقابله با چالشهای خاص کسب و کار، یا برای کار کردن با افرادی انتخاب میشوندکه از مهارتهای منحصر به فردی برخوردارند.
از تیم یادگیری در عمل در چه مواردی باید بهره گرفت
بهرهگیری از یادگیری در عمل هنگامی مناسب است که حل مسائل کسب و کار و ارتقای توان آتی فرد از ارزش یکسانی برخوردار باشد. این رویکرد، به ویژه زمانی سودمند است که افراد با استعداد، لزوما باید در گروهها، فرایندها و بخشهای سازمانی بسیار گوناگون با هم جمع یاهماهنگ شوند.
یادگیری در عمل در چه مواردی نباید مورداستفاده قرار گیرد؟
- مسئله یا نیاز مورد رسیدگی ساده و روشن باشد.
- مسئله یا نیاز مورد رسیدگی حاد و فوری است و تاخیر در آن (نظیر موارد اضطراری) ممکن نیست.
- در سازمان هیچ تخصص و مهارتی برای حل آنمسئله وجود ندارد.
- مدیریت برای آرا و عقاید کارکنان ارزش قائل نیست یا در پیشرفت و ارتقای کارکنان برای آینده مزیتی نمیبیند.
یادگیری در عمل را در کجاها باید مورد استفادهقرار داد؟
یادگیری در عمل را در هر موقعیّت جغرافیایی میتوان مورد استفاده قرار داد.
با این حال اگراعضای تیم یادگیری در عمل از نظر جغرافیایی متفرق باشند منافع کامل حاصل نخواهد شد،زیرا تعاملات متقابل میان فردی برای موفقیّت در تجربه یادگیری در عمل مهم است.
فهرست مطالب
یادگیری در عمل چیست ؟
مؤلفههای اصلی یادگیری در عمل کداماند؟
هدف تیم یادگیری درعمل
چرا باید از یادگیری در عمل بهره گرفت؟
شیوه یادگیری در عمل را در چه مواردیمیتوان بهکار گرفت؟
افراد تیم “یادگیری در عمل” چگونه انتخاب میشوند؟
از تیم یادگیری در عمل در چه مواردی باید بهره گرفت
یادگیری در عمل در چه مواردی نباید مورداستفاده قرار گیرد؟
یادگیری در عمل را در کجاها باید مورد استفادهقرار داد؟
یادگیری در عمل را چگونه باید مورد استفادهقرار داد؟
برنامه یادگیری در عمل معمولا با طی چه مراحلی انجام میشود؟
مشخصههای یادگیریدرعمل برایموفقیت و رشد تیمیکداماند؟
هزینه استفاده از یادگیری در عمل چقدر است ؟
تیم یادگیری در عمل را چه کسی ایجاد وسازماندهی میکند؟
منابع