این مقاله به دنبال بررسی رابطه بین هوش هیجانی و رضایت از زندگی در معلمان رومانی است، همچنین تلاش دارد تا ارتباط بین هوش کاری و رضایت کلی از زندگی معلمان را مورد مطالعه قرار دهد. هدف اصلی این مقاله، کشف ارتباط مثبت بین هوش هیجانی و نگرش مثبت نسبت به کار و همچنین رضایت کلی از زندگی معلمان است. نتایج تحقیق نشان میدهند که تفاوتهای معناداری بین هوش کاری معلمان، رضایت از زندگی، و رضایت شغلی وجود دارد و هوش هیجانی به طور معنیداری با نگرش مثبت نسبت به کار و رضایت از زندگی و همچنین با خود کاری معلمان مرتبط است.
مقدمه
تغییرات در سیاق آموزشی و فرهنگی جامعه، تدریس حرفهای در رومانی را به چالش کشیده است. معلمان نیاز دارند که آگاهانه به نقشهای خود در جامعه بپردازند و همچنین با تقاضای نامعلومی که از جامعه به آنها وارد میشود، مقابله کنند. این فشارهای اجتماعی میتواند منجر به چالش های هیجانی و ریسک هایی شود.
معلمان میتوانند با توسعه قابلیتهای حرفهای و همچنین تقویت قابلیتهای هیجانی خود و دانشآموزانشان، به مواجهه با این چالشها پرداخته و آنها را مدیریت کنند. هوش هیجانی به عنوان یک مهارت اساسی در بهبود کیفیت زندگی و عملکرد افراد شناخته میشود و معلمان به عنوان حرفهایهایی که در حوزه توسعه انسانی و تربیت نسلهای آینده فعالیت میکنند، باید تواناییهای هیجانی خود را به منظور بهبود عملکرد خود و تاثیرگذاری بر دانشآموزان خود به کار گیرند.
فهرست مطالب
مقدمه
2.1. هدف مطالعه
2.2. شرکت کنندگان
2.3.ابزارها
2.4.روش کار
2.5.متغیرها
نتایج
2.7.بحث
یافته ها
منبع