پاورپوینت نقش مهارت های همسرداری در ازدواج موفق

پاورپوینت نقش مهارت های همسرداری در ازدواج موفق

مهارت های همسر داری نقش بسیار مهمی در ازدواج موفق ایفا می کنند. این مهارت ها شامل ارتباط موثر ، درک و توجه به نیازهای همسر ، تفهیم و تعادل در روابط، توانایی حل اختلافات ، صداقت و احترام متقابل هستند. ازدواج موفق نیاز به تعهد و پایبندی به این مهارت ها دارد تا زندگی مشترک مثمر ثمر و سعادت بخش باشد. درک عمیق از نیازها و ترجیحات همسران باعث بهبود ارتباطات می شود و از تعارضات جلوگیری می کند. از همسر داری به عنوان یک فرآیند مداوم و آموزش پذیر برای بهتر شدن ارتباطات زناشویی استفاده می شود.

تعریف ازدواج

پدیده ای است اجتماعی مبتنی بر تسهیم امیال، افکار، احساسات، خواسته ها ، نیازها و انتظارات بین دو نفر در رابطه ای پایدار ازکنش متقابل بین دو نفر که بر اساس جذابیت بین ایشان شروع شده و با گذراندن دوره آشنایی بر اساس عرف برخی شرایط قانونی را تحقق بخشیده و به رابطه ای پایدار منجر می شود

ویژگی های ازدواج موفق

همسران شیوه های صحیح حل مشکلات را می دانند.
به پیشگیری اهمیت می دهند.
تعهد به رشد شخصی بالاست.
همسران ازباهم بودن لذت می برند.
هر دو نفردر شغل و حرفه خود ثبات داشته باشند.
همسران از خود آگاه بوده و خود را می شناسند(خودآکاهی).
بهبود بخشیدن روابط با یادگیری مهارت های ارتباطی نظیر گوش کردن فعال به حرف های یکدیگر، احترام به نظرها و عقاید همدیگر و تشریک مساعی و مشورت کردن
تشویق و تأیید و بیان نکات مثبت، به طور آشکار یا در جمع باشد؛ اما انتقاد وتذکر نکات منفی، به طور محرمانه و در تنهایی صورت می گیرد.
شاد بودن، مثبت‌نگر بودن و غیره

عوامل موثر بر ازدواج موفق

انتخاب صحیح همسر
شناخت اعضا خانواده ازیکدیگر
تعریف نقش هریک ازاعضا
زمینه سازی برای مواجه با بحران
برنامه ریزی وتصمیم گیری
مهرورزی نسبت به یکدیگر
ارتباط سالم، مناسب وکافی

اصول مهم

تعیین هدف از زندگی زناشویی
اولویت گذاری ها در زندگی زناشویی
سطح انتظار،باورها و تصورات
هویت،یکپارچگی و استقلال فردی و خانوادگی
مهارت های ارتباطی زوجین
نحوه واکنش به مشکلات و روش حل مساله
آگاهی،شناخت و توجه به نیازهای اساسی
مدیریت مالی

هدف از زندگی زناشویی

اولویت گذاری ها در زندگی زناشویی
خانواده پدری
شغل
سرمایه
خانواده (همسر – فرزند)
دوستان و آشنایان
…..

اولویت گذاری ها در زندگی زناشویی

فرض کنید زندگی همچون یک بازی است. قاعده این بازی چنین است که بایستی پنج توپ را در آن واحد در هوا نگهدارید و مانع افتادنشان بر زمین شوید. جنس یکی از آن توپها از لاستیک بوده و باقی آنها شیشه ای هستند. پر واضح است که در صورت افتادن توپ پلاستیکی بر روی زمین، دوباره نوسان کرده و بالا خواهد آمد، اما آن چهار توپ دیگر به محض برخورد ، کاملا شکسته و خرد میشوند. او در ادامه میگوید : آن چهار توپ شیشه ای عبارتند از خانواده، سلامتی، دوستان و روح خودتان و توپ لاستیکی همان کارتان است.کار را بر هیچ یک از عوامل فوق ترجیح ندهید، چون همیشه کاری برای کاسبی وجود دارد ولی دوستی که از دست رفت دیگر بر نمیگردد، خانواده ای که از هم پاشید دیگر جمع نمیشود،‌ سلامتی از دست رفته باز نمیگردد و روح آزرده دیگر آرامشی ندارد.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 35

فرمت فایل: پاورپوینت