پاورپوینت معیارهای انتخاب همسر

پاورپوینت معیارهای انتخاب همسر

معیارهای انتخاب همسر ازدواج یکی از مهم ترین تصمیماتی است که بر تمام وجوه زندگی آینده ی فرد تاثیر می گذارد و می تواند رضایت آور ترین و یا مایوس کننده ترین تجربه ی زندگی باشد. البته هیچ گاه نمیتوان به ازدواج به صورت کاملا سیاه یا سپید نگاه کرد، بلکه در واقع بسیاری از ازدواج ها از برخی جهات رضایت آور هستند و از برخی جهات مایوس کننده .

ازدواج نقش عمده ای در زندگی بشر دارد و عوامل متعددی وجود دارند که در کیفیت و چگونگی این امر مهم مؤثر می باشند، چنانچه این عوامل نادیده گرفته شوند، زوجین در زندگی خوشبخت نخواهند بود. مهمترین این عوامل عبارتند از: عوامل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی (مذهب، آداب و رسوم)، اخلاقی، روانی، جسمانی، ژنتیکی، تحصیلات، سن، شغل. ازدواجی که بدون توجه به عوامل فوق انجام گیرد،سعادت و خوشبختی در آن احتمالی است.

نقش عوامل اجتماعی

یکی از عواملی که موجب اختلاف در زندگی زناشویی می‌شود، عامل اجتماعی است
مشکلات و ناسازگاری ها در مورد دختر و پسری که از دو طبقه اجتماعی متفاوت ازدواج می‌کنند غالبا در اول ازدواج خود را نشان می‌دهد .زمانی این مشکلات ظاهر می شود که خانواده های دو طرف با فرهنگی متفاوت برخورد می‌نماید. مواجهه این دو فرهنگ و ناهماهنگی آنان کانون گرم اولیه ازدواج را به هم می ریزند و با تا سرحد طلاق کشیده می شود .

مشاور باید چیکار کنه؟

به همین منظور مشاوران باید مراجعان خود را در موارد زیر آگاهی و بصیرت دهند.

  1. خانواده‌ای مرفه و طبقات اجتماعی بالا باید سعی کنند با خانواده همسطح خود ازدواج کنند.
  2. چنانچه جوانی با خصوصیات برجسته ولی از طبقه اجتماعی پایین بخواهد با جوانی از طبقه اجتماعی بالا ازدواج کند باید او و خانواده‌اش را با ویژگیهای خود آشنا نماید و با تشکیل جلساتی آنان را با اقوام و خویشاوندان خود مواجه سازد. در این حالت احتمال ناسازگاری کمتر خواهد بود.
  3. چنانچه جوانی از طبقه اجتماعی بالا بخواهد با جوان دیگری از طبقه اجتماعی پایین ازدواج کند قبل از هر چیز باید موضوع را با خانواده خود در میان بگذارد و ترتیبی دهد که خود و خانواده شرایط خانوادگی همسر آینده اش را بپذیرد.
  4. جوانانی هستند که برای آنان مسئله تربیت و اصالت خانوادگی در راس امور قرار دارد. این گونه افراد هرگز نباید با خانواده هایی که احتمالاً ثروتمند نوکیسه هستند ازدواج نماید. انتخاب خانواده ای با اجداد و پدران متشخص برای آنان مناسب تر خواهد بود.
  5. چنانچه فرد در شرایطی قرار دارد که امکان تحرک اجتماعی او به پایگاه اجتماعی بالاتر میرود؛ باید با کسی همان شرایط را دارا می باشد ،ازدواج نماید.
  6. برای بررسی وضعیت اجتماعی، کسب اطلاعات درباره خانواده، مانند خلق و خوی والدین ، محل تولد و رشد خانواده ،شغل آنان ، تعداد خواهر برادر و وضعیت هر یک ، شرایط زندگی پدر و مادر از نظر جدایی یا زندگی با هم ضروری است. این اطلاعات می‌تواند به ارزیابی انتخاب همسر کمک کند.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 65

فرمت فایل: پاورپوینت