پاورپوینت خودمراقبتی در ناخوشی‌ های جزیی

پاورپوینت خودمراقبتی در ناخوشی‌ های جزیی

پاورپوینت خودمراقبتی در ناخوشی‌ های جزیی
خودمراقبتی، گام اول سلامت است. گام اول سلامت، همین است که ما یاد بگیریم خودمان از خودمان مراقبت کنیم.

بین 65 تا 85 درصد از مراقبت هایی که به سلامت ما بر می گردد، محصول همین خودمراقبتی است؛ یعنی فعالیت‌هایی که خود ما یا خانواده‌مان برای حفظ یا ارتقای سلامت‌مان، پیشگیری از ابتلایمان به بیماری، درمان بیماریمان یا کاهش عوارض آن انجام می دهیم.

در بین اعضای خانواده، معمولا مادران مهم ترین نقش مراقبتی را بر عهده دارند.

مزایای خود مراقبتی

می‌ توان با خودمراقبتی

  • 40% کاهش مراجعه به پزشکان عمومی
  • 17% کاهش مراجعه به پزشکان متخصص
  • 50% کاهش مراجعه به مراکز اورژانس
  • 50% بستری در بیمارستان
  • 50% کاهش غیبت از کار

را شاهد بود.

خودمراقبتی در مبتلایان به بیماری های جدی

مهم است بدانیم حتی افرادی که به بیماری‌های جدی مانند بیماری‌های ریه، قلب، نارسایی کلیه، دیابت، بیماری کبد، سرطان یا ایدز دچار هستند هم پس از مراجعه به پزشک خانواده‌ی خود و متخصص مربوطه و دریافت دستورات لازم در مورد آن بیماری، مسوول اجرای آن دستورات و تصمیم گیری های صحیح بر طبق آموزش های پزشک خود در زندگی روزمره هستند. البته این گونه افراد باید ارتباط بیشتری با پزشک خود داشته باشند.

بهترین راه برای تقویت خود مراقبتی در خانواده، توانمند نمودن یک نفر در هر خانه در زمینه مراقبت هایی که باید از خود و دیگر اعضای خانواده در زمان سلامت و بیماری انجام دهد، است.
این عضو خانواده ، سفیر سلامت نام دارد.

سفیر سلامت

عضوی از اعضای خانواده است که حداقل 8 کلاس درس خوانده باشد و علاوه بر این که می تواند به صورت داوطلبانه مطالب آموخته شده را به دیگران منتقل کند، مراقبت فعال از سلامت خود، اعضای خانواده و جامعه را نیز بر عهده می گیرد.

سفیر سلامت مختص به شغل یا قشر خاصی نیست و این شخص می تواند کارگر، کارمند، دانشجو، خانه دار یا دارای سایر مشاغل باشد.
می توان گفت عمده مسوولیت سفیر سلامت، توسعه فرهنگ خودمراقبتی، حفظ و ارتقای سلامت خود و خانواده‌ی خود است.

انتظارات از سفیر سلامت

از سفیر سلامت انتظار می رود بعد از شرکت در جلسات آموزش و دریافت بسته‎‌های آموزشی خود مراقبتی، علاوه بر انتقال مطالب آموخته شده به سایر اعضای خانواده‌ی خود بتواند سلامتی خود و خانواده را حفظ و ارتقاء بخشد و ناخوشی‌های پیش آمده را برطرف نماید و شیوه زندگی خانواده را به شیوه زندگی سالم تبدیل کند.
همچنین انتظار می رود سفیر سلامت بتواند با عضویت در گروه‌های خودیار و تشکل‌های مردمی، فرهنگ خودمراقبتی و حفظ و ارتقای سلامت را در جامعه توسعه دهد.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 34

فرمت فایل: پاورپوینت