مقاله سلامت و بهداشت در گردشگری و طبیعت گردی

مقاله سلامت و بهداشت در گردشگری و طبیعت گردی

مقاله سلامت و بهداشت در گردشگری و طبیعت گردی به بررسی اهمیت حفظ سلامت در سفرهای گردشگری و تجربیات طبیعت گردی می پردازد. در این مقاله به راهکارها و نکات مهم برای حفظ بهداشت فردی و جمعی در محیط های گردشگری اشاره می شود.

نکات بهداشتی و ایمنی در طبیعت گردی

هر کس با مراعات بهداشت قادر است از لحاظ جسمانی روانی و اجتماعی در وضع مناسبی قرار گرفته و وظیفه‌ای را که نسبت به خود و افراد خانواده و جامعه خود دارد به خوبی ادا کند. سلامت هرگز به عنوان هدیه به دست انسان نمی‌رسد مگر آنکه برای تحصیل آن کوشش کند تا بتواند تغییرات مثبتی در رفتار خود ایجاد کند.

ما معمولا بهداشت فردی در سفر را از بهداشت اجتماعی جدا می‌کنیم. حال آنکه سرحد واضحی بین این دو وجود ندارد زیرا افرادند که جامعه را می‌سازند و همواره بین افراد و جامعه و بین جامعه و واحدهای مختلف سیاسی، فرهنگی و غیره که هر یک قسمتی از جامعه را تشکیل می‌دهند ارتباط و تاثیر متقابلی برقرار می‌کنند.

بهداشت از عدم ابتلا به بیماری بالاتر و برتر است و برای تندرست ماندن، تنها سلامت شخص کافی نیست. زیرا عوامل موروثی، شخصی و محیطی از فاکتورهای موثر در سلامتی افراد بوده و زندگی یک فرد سالم در محیط‌های نامناسب خود باعث بیماری می‌گردد.

بذر بهداشت که 3900 سال قبل از میلاد مسیح کاشته شده بود. پس از فراز و نشیب‌های بسیار و پیشرفت تدریجی و آرام، در سال 1946، عالی‌ترین ثمرات خود را به بار آورد.

سلامت در گردشگری

سلامت در گردشگری

  1. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید که احتیاج به اندازه گیری دارد. مانند: داروی دیابت و یا دارو برای بیماری قلبی، حتماً قبل از سفر پزشک خود را مطلع سازید تا برنامه مشخصی برای مصرف داروی شما تنظیم کند.
  2. صبحانه و ناهار باید پر پروتئین باشد این رژیم باعث می‌شود که فعال شوید.
  3. در طول سفر آب بنوشید تا از کم آبی بدن و سر گیجه‌های ناشی از سفر جلوگیری شود و غذاهای سنگین و دیر هضم مصرف نکنید.
  4. در مسافرت به مناطق گرمسیر باید غذا ساده وسبک باشد .
  5. در طول سفر چای بنوشید به دلیل میزان کافئین موجود در چای تحریک دستگاه عصبی مرکزی و تنفس شده و باعث رفع خستگی، افزایش هوشیاری و کمک به هضم غذا می شود.
  6. بهداشت دست ها
  7. بهداشت پاها
  8. بهداشت چشم ها
  9. بهداشت صورت

شرایط و عوامل محیطی که فرد را احاطه کرده، بر تندرستی یا بیماری او تأثیر مثبت یا منفی می‌گذراند. این اثرات ممکن است ناشی از محیط فیزیکی، بیولوژیکی ، اجتماعی و یا تلفیقی از آنها باشد.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 28

فرمت فایل: پاورپوینت