پرسشنامه سبک پردازش هویت برزونسکی به نقل از بیروتی

پرسشنامه سبک پردازش هویت برزونسکی به نقل از بیروتی

پرسشنامه استاندارد سبک پردازش هویت برزونسکی

پرسشنامه سبک پردازش هویت برزونسکی 1992 به نقل از بیروتی 1393 شامل 30 سوال است. که دارای مولفه امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
سبک های پردازش هویت: شیوه ‏هایی که افراد برای پاسخ دادن به مسائل مربوط به هویت خود مورد استفاده قرار می‏دهند .به عبارت دیگر ترجیح نسبی افراد برای به کارگیری راهبردهای خاص جهت حل مسائل هویتی و پردازش اطلاعات مربوط به خود است. که این سبک‏ها شامل، سبک پردازش اطلاعاتی، هنجاری و سردرگم اجتنابی می‏باشند (برزونسکی، 1994؛ به نقل از بیروتی، 1393).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
سبک پردازش هویت: نمره‏ای است که فرد در پرسشنامه‏ی سبک پردازش هویت (وایت، وامپلر، وین ، 1998) طبق مدل برزونسکی، بدست می‏آورد.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش غلامی کنشتی (1392) وایی پرسشنامه سبک‏ پردازش هویت از طریق تحلیل عامل مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج تحلیل عامل به روش مولفه‏‏های اصلی، با چرخش واریماکس وجود 3 عامل در گویه ها را تایید نمود. ملاک استخراج عوامل، از حداقل بار عاملی برای هر گویه 30/0، ارزش ویژه بالاتر از یک و نمودار شیب اسکری استفاده شد. از مجموع گویه ها، 10 گویه (4، 5، 6، 8، 9، 10، 21، 23، 30، 14) به دلیل پایین بودن بار عاملی و یا تداخل گویه ها در چند عامل حذف شدند. در نهایت 20 گویه باقی ماندند. شاخص KMO برابر 72/0 و ضریب سطح 001/0>P معنادار بود که نشان دهنده کفایت نمونه‏گیری گویه‏ها است.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش غلامی کنشتی (1392)، برای تعیین پایایی پرسشنامه سبک پردازش هویت از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. و ضرایب برای سبک‏ های اطلاعاتی، هنجاری، سردرگم اجتنابی به ترتیب برابر با 68/0، 54/0، 62/0 بدست آمد.

مشخصات پرسشنامه سبک پردازش هویت برزونسکی به نقل از بیروتی

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد (به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: 30 سوال
تعداد مولفه: 3 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 6
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD