پرسشنامه اعتماد سازمانی کارکنان 23 سوالی

پرسشنامه اعتماد سازمانی کارکنان 23 سوالی

پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی کارکنان

پرسشنامه اعتماد سازمانی کارکنان یک پرسشنامه استاندارد می باشد. که در یکی از تحقیقات چاپ شده در سال 2015 مورد استفاده قرار گرفته است. پرسشنامه اعتماد سازمانی کارکنان حاوی 23 سوال با طیف ۵ درجه ای لیکرت است. منبع اصلی پرسشنامه در درون متن آورده شده است.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه

اعتماد به معنی داشتن اطمینان به نیات و اعمال دیگران است. و عاملی کلیدی در روابط متقابل نوین به شمار می رود. اعتماد به سازمان، در دست یابی به اهداف آن نقش مهمی دارد.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در پژوهش منظور پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی نمره­ای است. که کارکنان به سوالات 23 سوال پرسشنامه اعتماد سازمانی می­دهند.

مقیاس پرسشنامه
پرسشنامه پاین بر اساس مقیاس لیکرت (کاملا مخالفم،۱؛ مخالفم،۲؛ نه موافقم نه مخالف،۳؛. موافقم،۴؛ کاملا موافقم؛۵) می­باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد. یعنی ابزار اندازه­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

پایایی پرسشنامه با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار بالای spss بدست آمده است.

اعتماد سازمانی چیست؟

اعتماد Trust به معنی داشتن اطمینان به نیات و اعمال دیگران است و عاملی کلیدی در روابط متقابل به شمار می رود. فهوم اعتماد ریشه در ادبیات دوره ارسطو دارد. لذا در مورد این که اعتماد چیست و چگونه می توان به اعتماد در محل کار دست پیدا کرد توافق اندکی وجود دارد. بیش تر تحقیقات در مورد اعتماد، به عنوان یک موضوع و مفهوم مجزا تلقی می شوند.

اعتماد سازمانی کارکنان

موفقیت های مختلفی که میزان اعتماد را در سازمان ها و گروه ها ارزیابی کنند، وجود دارند. اما این که چگونه به این نتایج و میزان اعتماد پی برده اند نکته مطمئنی در دسترس نیست. به طور کلی، روان شناسان اعتماد و فرآیند اعتماد را به عنوان یکی از پایه های اساسی از توسعه فردی توصیف کرده اند. فرآیندهای اعتماد را در محیط های تجاری و بازرگانی، به عنوان اتحاد استراتژی، مشارکت و رفتار سازمانی فراگیر توصیف می کنند.

اعتماد به سازمان، در دست یابی به اهداف آن نقش مهمی دارد. آزبرن بیان می کند. پیچیدگی و نداشتن اطمینان ذاتی در ماهیت کسب و کار امروزی و حجم همکاری های متقابل، اثربخشی روابط کاری را پیچیده کرده است.

تحت شرایط پیچیدگی و عدم قطعیت، تنها هنگامی حفظ همکاری های اثربخش امکان پذیر خواهد بود که ارتباطات روشن باشند. و این اتفاق زمانی صورت می پذیرید که اعتماد و اطمینان متقابل به وجود آید.

اعتماد دانش وسیعی است که در برگیرنده مفاهیم مهمی برای مطالعه است، زیرا قادر به هماهنگی رفتار های انسانی است. اعتماد کلیدی اصلی برای روابط بین شخصی یا بین فردی در زمینه های مختلف است.

مشخصات پرسشنامه اعتماد سازمانی کارکنان

فایل خام spss پرسشنامه: دارد (به راحتی می توانید داده ها را وارد spss کنید)
مقاله بیس پرسشنامه : دارد (سه مقاله بیس)
نوع فایل پرسشنامه : ورد آفیس WORD
نسخه پی دی اف PDF پرسشنامه : دارد
تعداد صفحات : 8
منبع : دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD