پرسشنامه اضطراب چندبعدی کتابخانه ای

پرسشنامه اضطراب چندبعدی کتابخانه ای

پرسشنامه استاندارد اضطراب چندبعدی کتابخانه ای

پرسشنامه استاندارد اضطراب چندبعدی کتابخانه ای ون کمپن ابراهیمی اردکانی شامل 57 سوال است. که دارای مولفه امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
اضطراب کتابخانه ای: اضطراب کتابخانه ای را می توان ” ترس و اضطراب هنگام استفاده و یا حتّی هنگام تفکر استفاده از کتابخانه ” تعریف کرد. ( ملون، 1986؛ به نقل از ابراهیمی اردکانی، 1391).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
اضطراب کتابخانه ای در این تحقیق نمره ای است که آزمودنی ها از پرسشنامه اضطراب کتابخانه ای ون کمپن (2000) کسب می کنند.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش ابراهیمی اردکانی(1391) روایی پرسشنامه به شیوه ی همبستگی بین نمرات هر بعد با گویه های تشکیل دهنده ی آن مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داده که ضریب همبستگی بین نمرات هر بعد با گویه های مربوط به آن در بعد راحتی و اعتماد از 27/0 تا 59/0،. در بعد اضطراب عمومی از 28/0 تا 63/0، در بعد موانع کارکنان از 44/0 تا 70/0، در بعد درک اهمیت از 66/0 تا 78/0، در بعد راحتی با فن آوری از 37/0 تا 68/0 . و در بعد راحتی با کتابخانه از 61/0 تا 70/0 نوسان داشت ( 0001/0 > p ) که نشان گر روایی نمرات حاصل از ابعاد این ابزار بود.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش ابراهیمی اردکانی(1391) ضریب آلفای کرونباخ برای ابعاد پرسشنامه اضطراب چندبعدی کتابخانه ای از 61/0 تا 83/0 نوسان داشت،. که نتایج چنان که در جدول ذیل آمده است، نشانگر پایایی قابل قبول ابعاد پرسشنامه بود.

مشخصات پرسشنامه اضطراب چندبعدی کتابخانه ای

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد (به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: 57 سوال
تعداد مولفه: 6 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 8
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD