پاورپوینت پرورش ماهی خاویار

پاورپوینت پرورش ماهی خاویار

ماهی خاویار

بخشی از پاورپوینت پرورش ماهی خاویار
ماهیان خاویاری باارزش ترین ماهیان موجود در کره زمین هستند که بشر تاکنون اقدام به صید و پرورش آنها نموده است. که ارزش بالای این ماهیان موجب شده که صید بی رویه، نسل آنها را با خطر انقراض مواجه نماید.

هرچند تولید بچه ماهیان خاویاری با هدف رهاسازی به دریا و بازسازی ذخایر طبیعی در کشورمان بیشتر از چهل سال قدمت دارد. اما پرورش ماهیان خاویاري با هدف تولید گوشت و خاویار در حدود دو دهه است که در کشورمان آغاز شده است. این امر علاوه بر تولید پروتئین و ارزآوری براي کشور، سبب کاهش فشار وارده به ذخایر طبیعی می‌شود.

وجود اقلیم مناسب برای پرورش این ماهیان، پایین بودن هزینه های تأسیساتی و نیروی انسانی،. وجود دانش فنی و تجربه بالا و همچنین آوازه کشورمان به عنوان تولید کننده بهترین خاویار جهان موجب شده تا این فعالیت ارزش اقتصادی فوق العاده ای داشته. و به‌سرعت توسعه یابد. در این زمینه ایران پس از روسیه دومین کشور عرضه‌کننده‌ی خاویار به جهان است.

ماهیان خاویاری

خاویار چیست

خاویار نوعی ماده ی غذایی بسیار قوی است که از نوعی ماهی از گروه ماهیان اوزون بورون (Sturgeons) و از نوع ماده آن ها به دست می آید و در واقع تخم این ماهیان ماده است.

شرایط پرورش ماهی خاویار

دمای مناسب آب برای پرورش ماهی خاویار 15 تا 27 درجه سانتیگراد می باشد،. بدیهی است كه در دمای زیر 6 درجه سانتیگراد تغذیه متوقف و رشد کند می شود و بهترین دمای رشد برای این گونه 21-19 درجه سانتیگراد می باشد.

میزان شوری مناسب آب برای پرورش بین 10-4 گرم در لیتر آب است لیكن در شوری های حدود 18 گرم نیز پرورش انجام شده است.
میزان اكسیژن محلول مناسب 8-6 میلی گرم در لیتر آب، دی اكسید كربن به میزان كمتر از 10 میلیگرم در لیتر آب استخر و PH آب بین 7 تا 5/8 می باشد.
وجود آب به میزان 30-50 لیتر در ثانیه، در پرورش متراكم جهت تولید 10-5 تن ماهی در سال كافی می باشد.

روش نگهداری خاویار

نگهداری خاویار به صورت کنسرو پس از تولید در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد قابل نگهداری است.
*اما قوطی باز شده باید در یخچال نگهداری و هر چه زودتر مصرف شود خاویار را در ظروف نقره ای سرو نکنید زیرا طعم آن عوض می شود.

روش نگهداری خاویار

درامد و سود پرورش ماهی خاویار

فهرست مطالب
مقدمه
خاویار چیست ؟
شرایط پرورش ماهی خاویار
روش نگهداری خاویار
سود پرورش ماهی خاویار
مصارف دیگر خاویار
انواع ماهی خاویار
فیل ماهی
قره برون
تاس ماهی روس (چالباش)
شیپ
ماهی اوزون برون (دراکول)
بازار کار پرورش ماهی خاویار
بیماری های ماهی های خاویاری
توصیه هایی در مورد جلوگیری ازبروز بیماری ها درماهیان

ماهیان خاویاری پرورشی

ماهیان خاویاری پرورشی

ماهیان خاویاری که استروژن نامیده می‌شوند و از خانواده تاس‌ماهیان‌اند، در شمار گونه‌های آبزی کم‌مانندی هستند. که از پیشینه‌ای چند صد میلیون ساله – که به عصر ژوراسیک بازمی‌گردد – برخوردارند؛ و در این فرایند، تکامل یافته و امروز به ما رسیده‌اند. رقم گونه‌های خاویاری، به ۲۷ گونه و زیرگونه در جهان تقسیم می‌شود. که از این تعداد، ۵ گونه در دریای خزر زندگی می‌کنند؛. دریایی که به تنهایی ۹۳ درصد ذخایر ماهیان خاویاری جهان را در خود جای داده است؛. اما ارزش ماهیان خاویاری نزد مردم، نه برای استفاده از گوشت آن که برای تخم آن است و شهرتش نیز برای همین مروارید سیاهش است. تخم خاویار در شمار اشرافی‌ترین صبحانه جهان است.

بسیاری آن را به شکل خام یا همراه با تخم‌ مرغ و آغشته به زرده آن می‌خورند؛ و گروهی دیگر آن را همراه با سبزیجات خوشبو و نان و کره؛. اما در نزد برخی خوش غذاها هر چیز افزودنی به آن، خیانتی است نابخشودنی؛. آنان بر این باورند که خاویار را تنها برای بوی تند، مزه گس و شور آن را باید دوست داشت. خاویار بسیار پرکالری و انرژی‌ زا است و انواع گوناگون آن همچون: خاویار طلایی و سرخ و سیاه که البته در این میان خاویار سیاه از ارزشی قابل توجه برخوردار است. ۵ گونه از ماهیان خاویاری ممتاز جهان در دریای خزر می‌زیند. که به ترتیب کیفیت عبارتند از: «فیل ماهی»، «قره برون ایرانی»، «گُلد (چالباش روس)»، «شیپ» و «ازون برون».

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 18

فرمت فایل: پاورپوینت