پاورپوینت اهداف بنیادین ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی

پاورپوینت اهداف بنیادین ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی

وزارت امور اقتصادی و دارائی

پاورپوینت اهداف بنیادین ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی
۱- وزارت امور اقتصادی ودارائی ، به موجب قانون ، به منظور تنظیم سیاستهای اقتصادی و مالی کشور . و ایجاد هماهنگی در امور مالی و اجرای سیاستهای مالی و تنظیم و اجرای برنامه همکاری های اقتصادی . و سرمایه گذاری مشترک با کشورهای خارجی تشکیل شده است. (ماده ۱قانون تشکیل وزارت امور اقتصادی و دارائی ). در اجرای این وظایف ، این وزارت از طریق واحدها و سازمانهای تا بعه دو گروه . فعالیت ستادی ، سیاستگذاری کلان و فرابخشی “و عملیات اجرایی “را انجام می دهد.

۲-۱- تامین و تنظیم منابع برای فعالیتهای اقتصادی ،از سه مسیر “بودجه عمومی دولت .“اعتبارات و تسهیلات بانکی ” و جذب منابع و سرمایه های خارجی”انجام می شود.

۱-۲- تنظیم این سه جریان ورودی به اقتصاد از طریق خزانه داری کل کشور ، شورای پول و اعتبار ، مجمع عمومی بانکها ،. و سازمان جلب و حمایب سرمایه خارجی بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارائی می باشد.

۲-۲- فعالیت اقتصادی در سازمانها و موسسات مختلف،. از طریق چند ابزار و سازکار اقتصادی ، توسط دولت هدایت ، تنظیم و جهت داده می شود. ، عمده ترین این ابزار و سازکار ، شامل نظام مالیات و عوارض ، بیمه ، نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی. ، بورس سهام و کالا ، حسابرسی ، اعمال تعرفه های تجاری ،. تنظیم و جمع آوری و استفاده از پس مانده های اقتصاد را بر عهده دارد.

۳-۲- این سازمانها نیز ، بنا به خصلت وزارت متبوع ، دردو حیطه “ستادی و طراحی نظام ” و انجام عملیات اجرایی ”. مسئولیت دارند و این خصلت ویژه ، کار آنها را به طور مضاعف دشوار و حساس می نماید

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: پاورپوینت