پاورپوینت هوشمندی بازار به منظور تعیین استراتژی و برنامه ریزی

پاورپوینت هوشمندی بازار به منظور تعیین استراتژی و برنامه ریزی

هوشمندی بازار، رویکردی اساسی در تجارت و بازاریابی است که با بهره‌ گیری از تحلیل داده‌ ها و مطالعه ترجیحات مشتریان، استراتژی‌ های بهینه را برای کسب‌ و کار ها ارائه می‌ دهد. این رویکرد به کسب‌ و کارها این امکان را می‌دهد که با دقت به نیازها و تغییرات بازار واکنش نشان دهند.

از جمله مزایای هوشمندی بازار، توانایی مانیتورینگ مداوم بازار و رقبا، افزایش توانایی پیش‌ بینی تغییرات بازار و بهبود استراتژی‌ های بازاریابی است. همچنین، با استفاده از تکنولوژی‌ های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، می‌توان داده‌ های بزرگ را تجزیه و تحلیل کرده و الگوهای بازار را شناسایی کرد.

هوشمندی استراتژیک Strategic Intelligence

فرایند مستمر استراتژیک برای بکارگیری هوش به منظور ایجاد ارزشهای استراتژیک برای سهولت در تصمیم گیریهای دراز مدت را هوشمندی استراتژیک گویند.
از دیدگاه فرایندی می توان هوشمندی استراتژیک را به عنوان بخشی از هوشمندی رقابتی Competitive Intelligence در نظر گرفت.
افق زمانی هوشمندی استراتژیک گسترده است و تمام اتفاقات گذشته، حال و آینده را پوشش می دهد.

شش نقش اصلی هوشمندی استراتژیک

  1. تحلیل محیط رقابتی فعلی Competitive Environment
  2. پیش بینی محیط رقابتی آینده
  3. تلاش برای ارائه پاسخ‌های فرضی به سوالات واقعی
  4. تعیین و ارزیابی نقاط ضعف داخل شرکت
  5. بکارگیری هوشمندی برای تدوین وپیاده سازی استراتژی
  6. تعیین مواردی که استراتژی به طور کامل پایدار و کارآمد نیست

هدف نهائی فرایند هوشمند سازی تسهیل در تصمیم گیری هائی است که باید به عمل منتهی شود.

هوشمندی رقابتی Intelligence Competitive

منظور از هوشمندی رقابتی CI، ایجاد سهولت در تصمیم گیریها از طریق مهیا کردن اطلاعات کسب و کار به شکل کاملآ فعال و آماده کردن این اطلاعات بطور صحیح و در زمان صحیح است.

افق زمانی CI روی زمان حال متمرکز است و در مواردی این نگاه به گذشته و آینده نیز تعمیم می‌یابد، به همین دلیل برای به کارگیری در سطح استراتژیک کاربرد دارد.

بزرگترین تفاوت میان SI و CI این است که SI به صورت جدی بر روی تصمیم گیری های استراتژیک متمرکز است در نتیجه افق دید وسیع آن بر روی همه وقایع گذشته و حال و اینده گسترش دارد در صورتیکه CI بیشتر جنبه تاکتیکال داشته و افق دید آن بیشتر بر روی حال و تاحد کمی گذشته و آینده می باشد.

هوشمندی بازار Market Intelligence

  • عبارت هوشمندی بازار Market Intelligence به معنی درک محیط کسب و کار در زمان حال با استفاده از فرایندهای هوشمند برای ایجاد سهولت در تصمیم گیری است.
  • عبارت هوشمندی بازار Market Intelligence به معنی درک محیط کسب و کار در زمان حال با استفاده از فرایندهای هوشمند برای ایجاد سهولت در تصمیم گیری است.
  • هوشمندی بازار مترادف با مفاهیمی از قبیل هوشمندی رقابتی CI و هوشمندی کسب و کار BI فرض می شود.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 36

فرمت فایل: WORD