پاورپوینت شبکه های اجتماعی

پاورپوینت شبکه های اجتماعی

مقدمه
به طور کلی، شبکه های اجتماعی به عنوان ساختارهای اجتماعی تشکیل شده از گره‌ها در نظر گرفته می‌شوند که معمولاً افراد از طریق یک یا چند نوع ارتباط، مانند دوستی، سرگرمی، عادات، و غیره به یکدیگر متصل می‌شوند. این شبکه‌ها مردم را با افرادی با علاقه‌مندی‌ های مختلف به یکدیگر متصل می‌کنند و ارتباطات اجتماعی را تسهیل می‌کنند.

خصوصیات و عملکرد شبکه های اجتماعی

این پلتفرم‌ها خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند، از جمله چت، وبلاگ‌نویسی، ارسال ایمیل، پیام‌های فوری، ویدئو، اشتراک‌گذاری فایل و موارد دیگر. آن‌ها یک پایگاه داده از کاربران ایجاد کرده و امکان اتصال دوستان به یکدیگر را فراهم می‌آورند، در عین حال مجموعه‌های مختلفی از اجتماعات شکل می‌گیرد. این خدمات به صورت رایگان و بدون هزینه ارائه می‌شوند و به توجه به نظرات کاربران، ویژگی‌های جدیدی اضافه می‌کنند. کاربران اختیار دارند قوانین و حریم خصوصی را تنظیم کرده و جوامع و گروه‌های مختلفی را ایجاد کنند. این پلتفرم‌ها زمینه‌ای را برای ملاقات با افراد غریبه یا اشخاصی با علاقه‌مندی‌های مشابه فراهم می‌کنند.

ویژگی های شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی ویژگی های متنوعی دارند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا ارتباط برقرار کرده، اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

هویت

هویت در شبکه های اجتماعی به سمت واقعی تر شدن پیش می رود چون هیچ کس مایل نیست فرد ناشناس را به لیست دوستان خودش اضافه کند ، شما در لیست دوستانتان در فیس بوک با افراد واقعی طرف هستید . اما مثلا در عصر وبلاگها این مساله تا حد زیادی قابل پنهان کردن بود.

به اشتراک گذاری و یادگیری

افراد علاقمند هستند هر چه سریعتر اطلاعات یا محتوایی را که تولید کرده اند به اشتراک بگذارند . این محتوا ممکن است خبر ، فیلم ، عکس یا مقاله یا طنز یا دیدگاه شخصی یا تجربیات آنها باشد.

بسیج کنندگی و سازماندهی

شبکه های اجتماعی قدرت بسیج کنندگی دارند یعنی می توانند افراد را در یک زمان و یا مکان در محیط  واقعی گرد هم آورند ، یا در محیط مجازی به کمپین بپردازند . طرح شبکه های اجتماعی خود جوش و خود مختار بی شمار و گسترده در سطح جامعه را باید از بدیع ترین اقدامات او دانست که می تواند تجربه و رویکردی نو در تشکیلات و سازماندهی در ایران معاصر محسوب شود.

دوستی

تعمیق دوستی ها بین جنس مخالف ، بین همکلاسی ها ، همکاران ، هم عقیده ها ، دوستی با دوستان دوستان .
اعتماد : قابلیت اعتماد به شبکه های اجتماعی بیش از وب سایتها است چون اطلاعات ، فیلتر نشده و خام منتقل می شود ، قدرت اعتماد به شاخص بودن یا مشهور بودن فرد تولید کننده اطلاعات بستگی دارد .

حلقه های مخاطبان

به جای مخاطبان انبوه ، حلقه هایی کوچک و بزرگ از مخاطبان  شکل می گیرد.این حلقه ها در جاهایی با یکدیگر همپوشانی دارد . تاثیر گذاری هر شبکه بر هر حلقه به تناسب تخصصی بودن یا گرایش خاص آن شبکه است.

قدرت کندو سازی

قابیلت لینک دهی ، ترک بک ، دنبال کردن ، علایق مشترک یعنی کندوسازی

استناد و تعمیم

فیلم ، عکس ،صدا و متون اصلی رسانه ها ، قابلیت استناد و تعمیم را بالا برده است . شنیدن کی بود مانند دیدن ؟

چند رسانه ای

استفاده از چند رسانه ای ها در شبکه های اجتماعی ، قابلیت جدیدی است که قدرت این نوع رسانه ها را بالا برده است . فیلم ، صوت ، عکس ، انیمیشن ، متن و گرافیک و لینک .
ادغام فناوری ها : شبکه های اجتماعی محصول ادغام فناوری های جدید وب 2 هستند ،آژاکس ، XML ، HTTPS، RSS،

پرستیژ

امروزه افراد ، مجریان تلویزیون ، اساتید دانشگاه ، دانشجویان ، روزنامه نگاران ، سیاستمداران و هنرمندان به جای آدرس ایمیل یا وب سایت یا وبلاگ ، شناسه فیس بوک خود را اعلام می کنند . حتی برنامه های تلویزیونی نیز آدرس فیس بوک دارند .

گپ

شبکه ها قابلیت گپ یا همان چت کردن را با خود به همراه دارند .

نقد بی رحمانه

شبکه های اجتماعی فضای تعاملی جسورترین آدم هایی است که سرشان درد می کنند و  فعالیت در این شبکه ها را نوعی فعالیت مدنی و حتی مبارزه مدنی می دانند . لذا از نقد بی رحمانه حاکمیت ، سیاستمداران ؛ رسانه های رسمی ابایی ندارند . به همین جهت زبان آنها متفاوت با سایر رسانه ها به نظر می رسد .

دنبال کردن و دنبال شدن

فالو شدن و فالو کردن افراد امری لذت بخش است . شما نیز دوست دارید دنبال شوید .شخصی نگاری یا روزنگاری در وبلاگها بر همین اساس اتفاق افتاده است . مانند توئیتر

باز انتشار

در محیط شبکه ها به خصوص سایتهای لینکدونی ، خبرها پالایش و انتخاب شده و باز انتشار می شوند .

خرد جمعی

همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر زاده نشده اند : حکیم بزرگمهر . اما در عصر شبکه ها همکان در حال زاده شدن است . گرایش عمومی را می شود از این فضاها سنجید . شبکه های اجتماعی بهترین فضای افکار سنجی هستنند .

جهانی بودن ( مترجم گوگل)

حذف مرزهای زبانی مهمتریم اتفاقی است که در فضای جدید وب اتفاق افتاده است .

سرگرمی

سرگرمی ، ظنر ، خنده ، شوخی ، سرکار گذاشتن ، سوتی و گاف گرفتن ، کارهای مونتاژی و فتوشاپی کردن ، دست انداختن سیاستمداران ، معما طرح کردن از ویژگی های این شبکه ها است .

سفارشی شدن

هرزه گردی و ولگردی در فضای وب در حال حذف شدن است . شما محتوا را سفارش می دهید . با استفاده از فید ها ، خروجی ها و ریدرهای آنلاین و آفلاین .

جستجو شدن

از طریق ترکیب موتورهای جستجو با بسیاری از شبکه ها شما می توانید در این فضاها همزمان جستجو کنید و جستو شوید .

اطلاع رسانی و خبر رسانی

رسانه های شهروندی ، خبرنگاران شهروند . از سونامی تا رخدادهای انتخاباتی تهران

رسانه نسل جوان

نو بودن ، خلاق بودن و ابتکاری بودن باعث جذب جوانها به این پدیده شده است

رسانه جایگزین

نقش رسانه های جایگزین را ایفا می کنند در مقابل رسانه های جریان اصلی

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه شبکه های اجتماعی:
خصوصیات و عملکرد شبکه های اجتماعی :
برترین شبکه های اجتماعی
ویژگی های شبکه های اجتماعی
چشم انداز
شبکه های اجتماعی از نگاه قانون:
خطر بالقوه؟
جنگ نرم:
نتیجه گیری:
منابع:

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 49

فرمت فایل: پاورپوینت