پاورپوینت بسته بندی ادویه

پاورپوینت بسته بندی ادویه

بسته بندی ادویه نقش بسیار مهمی در حفظ تازگی و کیفیت ادویه‌ها دارد. این بسته بندی‌ها از مواد باکیفیت و بهداشتی تهیه می‌شوند تا از آلودگی و اکسیداسیون جلوگیری کرده و طعم و عطر ادویه‌ها را حفظ کنند. همچنین، بسته بندی ادویه به عنوان یک واسطه مهم در ایجاد تفاوت و تمیزی در برندهای مختلف شناخته می‌شود. با توجه به تأثیر ظاهر بسته بندی بر جذابیت محصولات، انتخاب بسته بندی مناسب برای ادویه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند تأثیر مثبتی بر فروش و محبوبیت محصولات داشته باشد.

تاریخچه ادویه

تجارت ادویه، که از هزاران سال پیش، به زمان مصریان باستان باز می‌گردد، از جاودانه‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ تجارت است. این تجارت برای جوامع باستانی به قدری ارزشمند بود که حتی بخشی از ثروت حضرت سلیمان به دلیل تجارت ادویه و هدایای باارزش بازرگانان ادویه به دست می‌آمد. تجارت ادویه تا حدود 5000 سال به دست اعراب در اختیار بود و سپس به مناطق خاورمیانه، مدیترانه شرقی، و اروپا گسترش یافت. در دوران قرون وسطی، ادویه‌ها به بازار اروپا وارد شدند و ارزشی بسیار بالاتر از آنچه امروزه به آن‌ها نسبت می‌دهیم داشتند. به گونه‌ای که ارزش یک شیشه ادویه مرغوب برای اروپاییان قرون وسطایی، کمتر از ارزش یک شیشه از جواهرات گرانبها مثل زمرد و طلا نبود. امروزه بیش از 130 نوع ادویه با خصوصیات مختلف شناخته شده‌اند، و معروف‌ترین آنها از هندوستان به دنیا شناخته می‌شوند.

تعریف :

ادویه‌ها بخشی از گیاهان معطر هستند که می‌توانند از میوه‌ها مانند فلفل سیاه و زیره، پوست تنه درختان مثل دارچین، دانه‌ها مانند جوز هندی و هل، یا ریشه‌ها مثل زنجبیل استخراج شوند. این اجزا معمولاً به صورت کامل، خرد شده یا به پودر تبدیل شده و برای افزودن عطر و طعم به غذاها به کار می‌روند.

خواص ادویه
هرکدام از ادویه ها خواص مختلفی برای بدن دارند و بعضی از آنها دارای ارزش تغذیه ای (ویتامین ها وعناصر معدنی) هستند.

فهرست مطالب
تاریخچه ادویه :
تعریف :
خواص ادویه
دارچین:
انواع دارچین از نظر شکل و ساختمان:
انواع دارچین از نظر محل کاشت:
زردچوبه:
شدت رنگ زرد چوبه:
فراوری زرد چوبه:
زعفران
طعم زعفران:
عطر زعفران:
خشک کردن زعفران:
نگهداری زعفران:
تقلب در ادویه ها:
روشهای تشخیص تقلب در زعفران:
تقلب در زردچوبه:
تقلب در فلفل سیاه
تشخیص تقلب در فلفل:
تجهیزات خط تولید ادویه:
نقطه بحرانی (ccp ) ادویه:
شناسایی محصول پرتودهی شده :
آزمونهای ادویه :
تاریخ مصرف ادویه ها:
بسته بندی:
انواع بسته بندی :
نانو سلولز در صنعت بسته بندی مواد غذایی :

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 43

فرمت فایل: پاورپوینت