پاورپوینت آلودگی صوتی 74 اسلاید

پاورپوینت آلودگی صوتی 74 اسلاید

آلودگی صوتی به معنای وقوع صداهای بیش از حد و مزاحم است که ممکن است به فعالیت‌ها و تعادل زندگی انسان‌ها و حیوانات آسیب برساند. این پدیده می‌تواند تأثیرات زیانباری بر روی کیفیت زندگی انسان‌ها داشته باشد.

بخشی از متن پاورپوینت
کم شنوایی تنها یکی از اثرات مخرب صداهای بلند است که ما با آن آشنا هستیم. در جامعه صنعتی امروز، تعریف صحیحی از صدای مجاز و غیرمجاز وجود ندارد و محدودیت‌ هایی برای صداهای بلند در محیط‌ های زندگی و کار اعمال نمی‌ شود. اثرات روانشناختی و ارتباطی نیز شامل افسردگی، اضطراب، پرخاشگری، کاهش مهارت‌های اجتماعی، ناتوانی در یادگیری، کاهش حافظه، و کاهش مهارت‌های زبانی و گفتاری در کودکان می‌شوند.

سلامت ما را همواره تهدید می‌کنند، و از جمله اثرات مخرب آن می‌توان به سردرد، خستگی، بیماری‌های قلبی، اختلالات گوارشی، سقط جنین، سرطان، و اختلالات خواب اشاره کرد. صدا به عنوان دومین آلودگی محیط‌ زیست پس از آلودگی هوا به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. باید صداهای محیط زندگی و کار را ارزیابی کرده و راهکارهای مناسب برای کاهش آلودگی صوتی و ایجاد حفاظت فردی برای پیشگیری از اثرات مخرب صداهای بلند را اجرا کنیم.

مقدمه
آلودگی صوتی به عنوان یکی از عوامل آلاینده در محیط زیست، در ایجاد مشکلات گسترده‌ای در شهرهای پرجمعیت نقش مهمی ایفا می‌کند.
این نوع از آلودگی با پیشرفت فناوری و صنعتی شدن جوامع به شکل مستقیم در ارتباط است، و همچنین با رشد تکنولوژی، ابعاد بزرگتری به خود می‌گیرد و منجر به ایجاد مشکلات جدی‌تری می‌شود.

آلودگی صوتی به عنوان یک مشکل مهم در زیست محیطی در اکثر کشورهای صنعتی تلقی می‌شود و در طراحی شهرها، ساختمان‌ها، مراکز درمانی و آموزشی، مناطق مسکونی و تجاری، و حتی در تولید ماشین‌آلات صنعتی مورد توجه قرار گرفته است.

تحقیقات نشان می‌دهد که صداها و هیاهوهای ماشینی و ترافیکی نه تنها به ناراحتی جسمی و روحی شهروندان منجر می‌شوند، بلکه اثرات جسمی و روانی بسیار زیانبارتری را نیز ایجاد می‌کنند. به همین دلیل جهان در حال حاضر منابع عظیمی را برای مقابله با این مشکل خرج می‌کند.

فهرست مطالب
مقدمه
آلودگی صوتی
صدا چیست؟
ترازهای معمول صدا
درک صدا(تشخیص صدا)
انواع صدا
طنین ها در صدا
عوامل موثر بر انتشار صدا
انواع منبع صوتی
شناسایی منابع صدا
اندازه گیری صدا
مفهوم صوت تعاریف موجود و معیارهای اندازه گیری صوت
امواج صوتی در مایعات، گازها و جامدات
عوامل وابسته به صوت
معیارهای اندازه گیری شدت و رسایی صوت
منابع تولید کننده آلودگی صدا
اثرات آلودگی صدا بر انسان و محیط
عوامل موثر در تغییرات آستانه شنوایی
نقص در شنوایی
اثرات روانی سروصدا
کنترل صدا
زنجیره صدا، منبع،مسیر، دریافت کننده
کاهش صدا توسط موانع
شرایط لازم جهت بدست آوردن عایق صوتی مناسب
شرایط اصلی برای موثر بودن دیواره های چندتایی

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 74

فرمت فایل: پاورپوینت