دانلود پرسشنامه استاندارد نوجویی در مصرف کنندگان کریگ و گینتر
معرفی پرسشنامه
پرسشنامه نوجویی در مصرف کنندگان توسط Craig و Ginter در سال ۱۹۷۵ ساخته شده است که از ۲۵ گویه و ۷ خرده مقیاس بی فایدگی پدیده های جدید (۶ سوال)، تمایل اجتماعی (۵ سوال)، جست و جوی تازگی (۴ سوال)، خطر کردن (۳ سوال)، آگاهی از سبک (۲ سوال)، رضایت از وضع موجود (۳ سوال) و نفوذپذیری از دیگران (۲ سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش میزان نوجویی در مصرف کنندگان بکار می رود.
کلید موفقیت و سودآور بودن محصولات جدید یک شرکت، شناسایی مصرف کنندگانی است که به صورت بالقوه، خریداران اولیه محصولات بازار محسوب می شوند.این دسته از افراد به عنوان مصرفکنندگان نوجو در بازار شناخته میشوند و نقش بسیار مهمی در موفقیت محصولات جدید شرکتها به بازار ایفا میکنند.
روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه میگیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست میدهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش جباری و همکاران(۱۳۸۸) ذکر شده است.
پایایی و روایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه : دارد ( سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۸
منبع: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است