مقیاس مقابله ای نوجوانان فرایدنبرگ و لوییس (ACS)

مقیاس مقابله ای نوجوانان فرایدنبرگ و لوییس (ACS)

مقیاس مقابله ای نوجوانان فرایدنبرگ و لوییس (ACS)

معرفی پرسشنامه
این مقیاس برای اندازه گیری شیوه مقابله در نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله طراحی شده و دارای یک فرم عمومی و یک فرم اختصاصی است. هر دو فرم دارای یک فرم طولانی با ۸۰ ماده و یک فرم کوتاه با ۱۸ ماده هستند. فرم طولانی دارای ۱۸ مقیاس (راهبرد)  و ۸۰ سوال است. هر مقیاس در برگیرنده یک راهبرد مقابله ای است که دارای سه تا پنج عبارت می باشد. آخرین پرسش (۸۰) از آزمودنی می خواهد که هر آنچه را که برای مقابله به کار می برد و در پرسشنامه آورده نشده است، بنویسد.

مقابله یک پدیده پویا است که از یک سو وضعیت کنش های شناختی و عاطفی فرد را در مواجهه با عناصر تنیدگی زا یا پیامدهای ناشی از آنها و از سوی دیگرمهار نیازهای درونی و انتظارهای بیرونی خاص را به ویژه هنگامی که نیازها فراتر از توان فرد هستند و قابلیت های او را به چالش می طلبند نشان می دهد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش غضنفری (۱۳۸۴) ذکر شده است.

هدف: اندازه گیری شیوه مقابله در نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله و شناسایی ۱۸ نوع راهبرد مقابله ای
تعداد سوال: ۸۰
تعداد بعد: ۱۸
پایایی و روایی: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر: دارد
مولفه : دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۱۱
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD