پرسشنامه راهبردهای یادگیری کرمی ۱۳۸۱

پرسشنامه راهبردهای یادگیری کرمی ۱۳۸۱

راهبردهای یادگیری

معرفی پرسشنامه
این پرسشنامه دارای ۸۶ سوال بوده و هدف آن ارزیابی راهبردهای یادگیری و ابعاد آن (۱۸مولفه) می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه

برای اینکه یادگیرندگان به متفکرین بالغ تبدیل شوند، باید مهارت های فراشناختی را در آنها رشد دهیم. معلمین که به دانش آموزان کمک می کنند تا راهبردهای فراشناختی را، طی آموزشهای مستقیم، سر مشق دهی و یا ضمنی، توسعه دهند و درونی کنند، بیشترین کمک را در زمینه یادگیری به دانش آموزان می کنند. در چنین دانش آموزانی، یادگیری به خوبی ایجاد می شود و رشد می کند، زیرا میزان کاربرد راهبردهای فراشناختی به وسیله ی یادگیرندگان یکی از اولین تفاوتهای بین یادگیرندگان قوی و ضعیف به حساب می آید (براون، ۱۹۸۵: ۶۵-۶۶).

پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد.
در پژوهش کرمی (۱۳۸۱)، پایایی باز آزمون = ۹۸/۰ و هچنین ضریب آلفای کرونباخ = ۹۴/۰ بدست آمد.

مشخصات پرسشنامه

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد ( به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری)
تعداد سوال: ۸۶ سوال
تعداد مولفه: ۱۸ مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مقاله بیس: دارد(از پایگاه معتبر امرالد)
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل : ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: ۱۱
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 11

فرمت فایل: WORD